IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Главният учен на Toyota: Електромобилите не са за всички

Хибридите също са решение на проблема с вредните емисии, категоричен е Джил Прат

Много хора са запалени по проблемите с климатичните промени, но това не означава, че всеки трябва да кара електрическо превозно средство като средство за борбата с тях. Това заяви пред агенция Reuters шефът на отдела за научни изследвания и разработки в Toyota Motor Corp - Джил Прат.


Gill Prat - Toyota


Думите му подкрепиха изявленията на президента на компанията Акио Тойода, както и на други ръководителите на японския производител, които признават, че електромобилите ще играят все по-важна роля на за намаляване на вредните емисии, но призовават и за търсене на други решения на проблема. Сред тях са хибридите и автомобилите с водородни горивни клетки.

По време на конференцията Events Automotive Summit в четвъртък Прат заяви, че в Toyota вярват в „разнообразието от задвижващи системи“, които могат да предложат на клиентите най-различни варианти за намаляване на CO2.


Toyota


„Не е наша задача да предвиждаме кое решение е най -доброто или да кажем, че само това ще работи. Усилията на правителствата, включително и стимулите, които отпускат, трябва да бъдат насочени към намаляване на вредните емисии, а не към избора на технология, която е най-подходящия за тези цели", каза още главният учен на Toyota.

Според Прат, забраната на автомобилите с двигатели с вътрешно горене и най-вече на хибридите (област, в която Toyota има водеща роля), няма да реши проблемите с вредните емисии. Затова и от японската компания продължават да изтъкват предимствата на хибридните превозни средства, които предлагат вече повече от 20 години.

Снимки: Toyota

0 от 500
  • #17
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    И откъде мислиш Тесла ги имат тия 16 милиарда? От балъците които им раздуха акциите до 900 долара. ВАГ са си живи мъртъвци, това е ясно, даже трябва да са благодарни че още съществуват след издънка като дизелгейт. Но единствената стабилна компания е Тойота, защото прави парите си по честен начин от мнгото си доволни клиенти. Моята Тойота е на 18 години и разхода и пробега са и като когато е била нова. Това Тесла дали ще го може?
  • #16
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    То и криптовалиутите са с много раздута капитализация, но за всички е ясно че са въздух под налягане и зад тях не стои на практика нищо материално.
  • #15
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Само дето инвеститорите на Тойота, Тесла и ВАГ са съвсем различни. При ниски лихви всеки тарикат с пари търси да инвестира в "най-перспективните" компании. Под най-перспективните естествено се разбира тези с най-големите пропагандни балони, т.е. Тесла. При пърите признаци за следваща финансова криза, балонът Тесла ще се спука, докато Тойота и ВАГ няма и да помръднат.
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    И коя била най скъпата марка?
  • #13
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Ей, като малки деца сте.. разбира се че там където ДВГ е забранен, Тойота ще продава електромобили. При това, за разлика от останалите - на печалба, защото батериите си ги произвеждат сами. Само че не съм сигурен че ДВГ ще бъде забранен след задаващата се зима с недостиг на електричество на глобално ниво.
  • #12
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    ДВГ ще се забрани сам като поскъпне петрола в следващите години. А той ще поскъпне, понеже в последните 5-6 години, инвестициите за развиване на находища са на 40% от необходимите за задоволяване на потреблението в средносрочен план (5-10 г.) и страни като Венецуела, Либия и Ирак си разсипаха петролната индустрия. Та масовото ДВГ ще отиде за скрап или ще стане ел. много по-скоро отколото на електората му се вярва, и ще трябва да се бръкне пак и то сериозно. Какво ще продава Тойота тогава???
  • #11
    4 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Абе те от Тойота да продължават да призовава да се продават хибриди а не ел.коли, ама след 10г.ДВГ ще е забранен в Европа, Байдън готви подобни мерки за САЩ, Китай и те. Ако от Тойота продължават да казват на хората какво да си купуват, накрая ще им остане само пазара в Индия, защото ми се струва, че и японското правителство няма да се ослушва дълго и ще забрани ДВГ пък Тойота да си призовават каквото искат.
  • #10
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Разбира се че е прав. В голяма част от света, включително Китай, Тесла модел 3 има по-високи емисии от Приус, просто защото електричеството се произвежда основно от въглища.
  • #9
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Не виждам какво споменавате водородните коли изобщо? Някой знае ли дали има и една продадена водородна кола у нас? Може и да има за това питам, но аз лично не знам някъде да има зарядна станция за водородни коли у нас? Пак питам, защото може и да има. Но дори да има положителен отговор на въпросите ми, със сигурност 99,99% от българите също не знаят, тоест няма как водородната кола да е алтернатива на електрическата, защото има доста зарядни за ел.коли вече а и можеш да я заредиш у дома.
  • #8
    4 rate up comment 10 rate down comment
    Гост ( преди 2 години )
    Абе аз не виждам да има някаква свястна кола на ток освен Тесла.Другото са само приказки.То в другите освен за хладилна чанта няма място за друго.Колите като бройка са малко.Истинските проблеми ще лъснат като станат повече.