IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Главният учен на Toyota: Електромобилите не са за всички

Хибридите също са решение на проблема с вредните емисии, категоричен е Джил Прат

Много хора са запалени по проблемите с климатичните промени, но това не означава, че всеки трябва да кара електрическо превозно средство като средство за борбата с тях. Това заяви пред агенция Reuters шефът на отдела за научни изследвания и разработки в Toyota Motor Corp - Джил Прат.


Gill Prat - Toyota


Думите му подкрепиха изявленията на президента на компанията Акио Тойода, както и на други ръководителите на японския производител, които признават, че електромобилите ще играят все по-важна роля на за намаляване на вредните емисии, но призовават и за търсене на други решения на проблема. Сред тях са хибридите и автомобилите с водородни горивни клетки.

По време на конференцията Events Automotive Summit в четвъртък Прат заяви, че в Toyota вярват в „разнообразието от задвижващи системи“, които могат да предложат на клиентите най-различни варианти за намаляване на CO2.


Toyota


„Не е наша задача да предвиждаме кое решение е най -доброто или да кажем, че само това ще работи. Усилията на правителствата, включително и стимулите, които отпускат, трябва да бъдат насочени към намаляване на вредните емисии, а не към избора на технология, която е най-подходящия за тези цели", каза още главният учен на Toyota.

Според Прат, забраната на автомобилите с двигатели с вътрешно горене и най-вече на хибридите (област, в която Toyota има водеща роля), няма да реши проблемите с вредните емисии. Затова и от японската компания продължават да изтъкват предимствата на хибридните превозни средства, които предлагат вече повече от 20 години.

Снимки: Toyota

0 от 500
  • #47
    7 rate up comment 2 rate down comment
    бъчваря ( преди 2 години )
    Според мен, съвременните ДВГ постигнаха много с екологията и е жалко, че ще бъдат забранени. Хубаво е по светофарите да може да се диша, но тия газове идват най-вече от стари автомобили и камиони. Честно казано, дори човек отделя много вредни газове. Тогава какво, да се херметизираме в скафандри или да намалим популацията???
  • #46
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Малко инфо ( преди 2 години )
    Имам пряко наблюдение върху Хонда Инсайт(хибрид).Колата се караше само градско до 80км/ч (иначе много болят глобите,не в България) една седмица, нормално натоварена дори 5 човека повечето време.Средния разход показваше 4л/100 км.За градско каране хибрида няма равен,чувам че при същите условия Приуса бил още по-икономичен.Не виждам как с дизел или с газово ще биете този градски разход!Всички таксита има смисъл да са хибриди.Разликата в цената на чисто електричка и хибрид от същия клас е големичка
  • #45
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Парен чук ( преди 2 години )
    *** добър ден начи, след като са 2-3 пъти по-скъпи ( продажна цена, а не себестойност) много ясно, но балъци боооол по всички земни кълбета
  • #44
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Пешо ( преди 2 години )
    Тези твърдения ако са истински са пълна глупост. Климатични промени винаги е имало. Влиянието на въглеродния диокисид върху климатичните промени е под една хилядна от процента, демек никакво. Истината е че през последните години слъцето по-силно пече(който не вярва, да стои сред лято цял ден на слънце).
  • #43
    20 rate up comment 3 rate down comment
    К. К. ( преди 2 години )
    Мисля, че вече технологията на електричките достатъчно се разви и е време ДА СПРЕ субсидирането им от данъкоплатците. Аз не съм съгласен да давам пари на богаташите, които могат да си позволят електрически автомобил. Нека в свободна конкОренция ел. автомобилите победят ДВГ!
  • #42
    19 rate up comment 4 rate down comment
    К. К. ( преди 2 години )
    Ай стига вече с тая ВЪГЛЕРОДНА ИЗМАМА! Какво ще остане от концепцията за електрокарите, когато рухне митът за "вредния СО2"??? Да се използват електричките в градовете, а ако имат достатъчен пробег и извън градовете, за да изчезнат вредните емисии от ДВГ(азотни оксиди, серни оксиди, сажди и 100 други миазми) е супер. Но с електричките да бориш климатичните промени е И_ДИО_ТИЗЪМ, за който накрая ще платим с качеството на живот и с просперитета на западната цивилизация!
  • #41
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Във Великобритания в момента върви проект за вграждане на зарядни станции в уличните лампи. 2К
  • #40
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Във Великобритания в момента върви проект за вграждане на зарядни станции в уличните лампи. 2К
  • #39
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Jm2 ( преди 2 години )
    Хибаво де, а тези електромобили как ги виждате нещата тук, сега и при нас? Блок от 10 етажа, паркирани коли отпред. Как зареждаме? За да бъде електромобилът наистина икономичен, трябва да го зареждаш вкъщи, зарядните станции взимат скъпо. Как според вас? Кабели, висящи от балконите?
  • #38
    2 rate up comment 2 rate down comment
    TSLA ( преди 2 години )
    #68 Щом никоя "кола" от завода не може да бие "компютър" Model S PLAID, това коли ли са? Това са бутафория, пълен цирк. Реквизит от Киноцентъра :D Сталин го каза навремето: "Ест гърне, ест проблем, нет гърне, нет проблем!". Просто и ясно