fallback

Toyota Camry се отказва от борбата в Германия

Японците спират продажбите на хибридния седан

Може ли един автомобил да вдъхнови цял свят? Понякога се случва и доказателство за това са VW Beetle, Tesla Model 3 или Honda CR-V. В повечето случаи обаче глобалните вкусове са различни и от това страдат дори качествени автомобили.

Един от примерите е Toyota Camry, която се радва на огромен успех в САЩ. През миналата година там са продадени над 300 000 бройки от модела, но в Германия резултатът е 545 бройки. Затова и не е изненадващо, че японският производител реши да се откаже от неговите продажби на този пазар.

Каква е причината? С дължина от 4880 мм Camry попада в един клас BMW 5-Series и Mercedes-Benz E-Class, като добре оборудваната версия „Business Edition“ струва 39 990 евро, а по-високата „Executive“ е оценена на 42 390 евро. Не се заплаща нищо допълнително, освен боята.

Задвижването на модела е типичното за Toyota – под капака е поставен 4-цилиндров бензинов двигател с обем 2,5 литра и мощност 178 к.с. Максималният въртящ момент е достъпен в диапазона от 3600 до 5200 об/мин. Има и допълнителен електромотор, с чиято помощ системна мощност достига 218 к.с. Скоростната кутия е CVT, като ускорението от 0 до 100 км/ч – 8,3 секунди, както и максималната скорост – 180 км/ч, не са впечатляващи, но пък разходът на гориво е само 5,5 л/100 км.

Големият проблем на Toyota Camry в Германия е липсата на дизел и комби, с които местните Audi, BMW и Mercedes печелят клиенти. Освен това, германските марки държат здраво фирмените автопаркове от средните класове в страната, като това става с плъг-ин хибриди, каквито Camry не предлага. Това обяснява и факта, че от началото на тази година от модела на Toyota са продадени едва 229 бройки.

В същото време обаче Camry има сериозно предимство в цената, като базовият вариант при някои дилъри в момента струва 27 000 евро, а фейслифтът от 2020 година с пълен пакет Toyota Safety Sense и ниво на оборудване „Executive“ се предлага за 36 000 евро.

Снимки: Toyota

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Немеца купува родно производство за да задвижи собствената си икономика.Иначе Камрито е супер като технология и надеждност. Немците от съвсем скоро правят хибриди и се опитват да догонят Тойота. Като здравина няма немец, който да бие Тойота, също така няма немски седан с размерите на Камри, който да дава разход 5л/100км, а Камри го постига. Всичко останало като лукс и шум са глупости, който е имал/карал Камри го знае това.
  • #6
    Мистър Уейн ( преди 3 години )
    Нормално, за тия пари - Супърб, 280 коня, бензин, 4х4. Просто Тойота в Европа с тия цени не са конглокентни.
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    До#2. Може от далеч през екрана нещата да изглеждат така, но не чак 90% от колите са немски или дори европейски. Напротив немците имат уважение към някои японски и корейски марки, даже френски коли се срещат доста често. Но определено на пазара доминират домашните марки и тяхните дъщерни, хората си уважават продукцията и обичат нацията. Така си подържат и индустрията. Така че немската кола им е най-добрия избор за првите 200-300.000 км. Вижте продажбите на Модел 3 от както Тесла отвори до Берлин
  • #4
    Данаил ( преди 3 години )
    Следващата машина на батко ви Данаил.
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Тойотата и е скъп ремонта, откъм време.Една седмица германецът чака части от Япония, примерно на пристанище в Хамбург.Затова вурст, хамбургер и само Фолксваген Пастет(Пасат). Освен това в пряко сравнение фолксвагена предлага дизел с ДСЖ и за два дена сменят ДСЖ-то с ново.Части от Китай бол.Директно сменят на 150-200 000 и отново си на пътя.Затова продават много бройки и съответно има много части за кола на старо.
  • #2
    Име ( преди 3 години )
    Германеца може и да е шувинист, но не е глупав. Комфорта на по-скъпите немски автомобили (дори и по-чупливи според някои изследвания) е на значително по-високо ниво. Като добавим и подпомагането от държавата при някои модели - май няма място за сравнение много.
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Не ви знам дали сте гледали кадри в тубата от Германия, но аз когато гледах как един руснак си търсеше кола - там 99% са европейски автомобили от които 90% немски, няма такъв национализъм и ако видиш корейски или японски автомобил може да се снимаш за спомен.
fallback
Последни