fallback

Toyota Camry се отказва от борбата в Германия

Японците спират продажбите на хибридния седан

Може ли един автомобил да вдъхнови цял свят? Понякога се случва и доказателство за това са VW Beetle, Tesla Model 3 или Honda CR-V. В повечето случаи обаче глобалните вкусове са различни и от това страдат дори качествени автомобили.

Един от примерите е Toyota Camry, която се радва на огромен успех в САЩ. През миналата година там са продадени над 300 000 бройки от модела, но в Германия резултатът е 545 бройки. Затова и не е изненадващо, че японският производител реши да се откаже от неговите продажби на този пазар.

Каква е причината? С дължина от 4880 мм Camry попада в един клас BMW 5-Series и Mercedes-Benz E-Class, като добре оборудваната версия „Business Edition“ струва 39 990 евро, а по-високата „Executive“ е оценена на 42 390 евро. Не се заплаща нищо допълнително, освен боята.

Задвижването на модела е типичното за Toyota – под капака е поставен 4-цилиндров бензинов двигател с обем 2,5 литра и мощност 178 к.с. Максималният въртящ момент е достъпен в диапазона от 3600 до 5200 об/мин. Има и допълнителен електромотор, с чиято помощ системна мощност достига 218 к.с. Скоростната кутия е CVT, като ускорението от 0 до 100 км/ч – 8,3 секунди, както и максималната скорост – 180 км/ч, не са впечатляващи, но пък разходът на гориво е само 5,5 л/100 км.

Големият проблем на Toyota Camry в Германия е липсата на дизел и комби, с които местните Audi, BMW и Mercedes печелят клиенти. Освен това, германските марки държат здраво фирмените автопаркове от средните класове в страната, като това става с плъг-ин хибриди, каквито Camry не предлага. Това обяснява и факта, че от началото на тази година от модела на Toyota са продадени едва 229 бройки.

В същото време обаче Camry има сериозно предимство в цената, като базовият вариант при някои дилъри в момента струва 27 000 евро, а фейслифтът от 2020 година с пълен пакет Toyota Safety Sense и ниво на оборудване „Executive“ се предлага за 36 000 евро.

Снимки: Toyota

fallback
  • #17
    До Camry ( преди 2 години )
    Представям си с тези 218 кс и 0-100 за "уникалните" 8,3 сек, за каква динамика говориш. Тия с немските са в туш и си мечтаят за нещо подобно! За сметка на това стига само до 180 км/час, майтап голям. Това някаква пародия ли е? Дедо Голф 2 беше по бърз преди около 35 години. Вземи покарай някаква истинска кола, па ела говори пак
  • #16
    анонимен ( преди 2 години )
    Камри или Авенсис все тая! Нито едното не се продава в Европа и има защо. Карал съм Авенсис 2104та, няма по голямо дърво. Във всяко едно отношение, удобства, шумоизолация, мощност и пътно поведение. Тойота са коли за непретенциозни шофьори искащи до стигнат от тА до тБ. Предимно се използват от жени и 60+ годишни.
  • #15
    анонимен ( преди 2 години )
    Внася се от една година в Европа официално от Тойота. XV50 SE е предишното поколение северноамерикански модел, който можеш да си внесеш като частно лице.
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    Проблемът на Camry е, че в Европа седани се продават малко и то основно за представителни служебни. Да се бяха заинтересовали защо вече не се предлагат Акорд, Мондео и др.
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    Моделът се внася от 1 г. в Европа - ти очакваше да се счупи за толкова време ли? Как можеш да разбереш, че тойотаджия лъже? Устните му се движат.
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    В шатите, едиствените автопаркове с леки коли са тези за коли под наем. Мениджърите по фирмите си карат собствени коли.
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Проблема е само един че немците се правят на повече хора от другите а са въздух под налягане
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Както се казва: Къде са тръгнали с мечките мед да ядат!!!
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Сравнявай я с Фолксваген. Тъпо, а!
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Не е сериозно да сравняваш Тойота с Ауди, БМВ и Мерцедес.
fallback
Последни