Може ли един автомобил да вдъхнови цял свят? Понякога се случва и доказателство за това са VW Beetle, Tesla Model 3 или Honda CR-V. В повечето случаи обаче глобалните вкусове са различни и от това страдат дори качествени автомобили.
Един от примерите е Toyota Camry, която се радва на огромен успех в САЩ. През миналата година там са продадени над 300 000 бройки от модела, но в Германия резултатът е 545 бройки. Затова и не е изненадващо, че японският производител реши да се откаже от неговите продажби на този пазар.
Каква е причината? С дължина от 4880 мм Camry попада в един клас BMW 5-Series и Mercedes-Benz E-Class, като добре оборудваната версия „Business Edition“ струва 39 990 евро, а по-високата „Executive“ е оценена на 42 390 евро. Не се заплаща нищо допълнително, освен боята.
Задвижването на модела е типичното за Toyota – под капака е поставен 4-цилиндров бензинов двигател с обем 2,5 литра и мощност 178 к.с. Максималният въртящ момент е достъпен в диапазона от 3600 до 5200 об/мин. Има и допълнителен електромотор, с чиято помощ системна мощност достига 218 к.с. Скоростната кутия е CVT, като ускорението от 0 до 100 км/ч – 8,3 секунди, както и максималната скорост – 180 км/ч, не са впечатляващи, но пък разходът на гориво е само 5,5 л/100 км.
Големият проблем на Toyota Camry в Германия е липсата на дизел и комби, с които местните Audi, BMW и Mercedes печелят клиенти. Освен това, германските марки държат здраво фирмените автопаркове от средните класове в страната, като това става с плъг-ин хибриди, каквито Camry не предлага. Това обяснява и факта, че от началото на тази година от модела на Toyota са продадени едва 229 бройки.
В същото време обаче Camry има сериозно предимство в цената, като базовият вариант при някои дилъри в момента струва 27 000 евро, а фейслифтът от 2020 година с пълен пакет Toyota Safety Sense и ниво на оборудване „Executive“ се предлага за 36 000 евро.
Снимки: Toyota