fallback

Toyota Camry се отказва от борбата в Германия

Японците спират продажбите на хибридния седан

Може ли един автомобил да вдъхнови цял свят? Понякога се случва и доказателство за това са VW Beetle, Tesla Model 3 или Honda CR-V. В повечето случаи обаче глобалните вкусове са различни и от това страдат дори качествени автомобили.

Един от примерите е Toyota Camry, която се радва на огромен успех в САЩ. През миналата година там са продадени над 300 000 бройки от модела, но в Германия резултатът е 545 бройки. Затова и не е изненадващо, че японският производител реши да се откаже от неговите продажби на този пазар.

Каква е причината? С дължина от 4880 мм Camry попада в един клас BMW 5-Series и Mercedes-Benz E-Class, като добре оборудваната версия „Business Edition“ струва 39 990 евро, а по-високата „Executive“ е оценена на 42 390 евро. Не се заплаща нищо допълнително, освен боята.

Задвижването на модела е типичното за Toyota – под капака е поставен 4-цилиндров бензинов двигател с обем 2,5 литра и мощност 178 к.с. Максималният въртящ момент е достъпен в диапазона от 3600 до 5200 об/мин. Има и допълнителен електромотор, с чиято помощ системна мощност достига 218 к.с. Скоростната кутия е CVT, като ускорението от 0 до 100 км/ч – 8,3 секунди, както и максималната скорост – 180 км/ч, не са впечатляващи, но пък разходът на гориво е само 5,5 л/100 км.

Големият проблем на Toyota Camry в Германия е липсата на дизел и комби, с които местните Audi, BMW и Mercedes печелят клиенти. Освен това, германските марки държат здраво фирмените автопаркове от средните класове в страната, като това става с плъг-ин хибриди, каквито Camry не предлага. Това обяснява и факта, че от началото на тази година от модела на Toyota са продадени едва 229 бройки.

В същото време обаче Camry има сериозно предимство в цената, като базовият вариант при някои дилъри в момента струва 27 000 евро, а фейслифтът от 2020 година с пълен пакет Toyota Safety Sense и ниво на оборудване „Executive“ се предлага за 36 000 евро.

Снимки: Toyota

fallback
  • #27
    Дани ( преди 1 година )
    Към #3 Защо пишеш глупости.Както писах по долу имам РАВ 2020г Части има всякакви,нали има представителства.Било скъпо обслужване,що за глупости. 230лв смяна на масло и всички филтри.А някакъв пак глупости пише,че Камри в Европа са от 1 година ха-ха-ха.От 2019 г са. Макар,че в сащ са от повече от 20 г дори старите Камри-та имаше и комби-та.Недей пишете глупости.Да РАВ е пенсионерски,скъп без добра изолация. Шумен е,но здрав.
  • #26
    Дани ( преди 1 година )
    Продължавам от долният пост.Ако има Камри комби хибрид,бих продал РАВката и бих си купил камри.Доста по безшумен е от РАВката и по комфортен. Карал съм 2 пъти и бях приятно изненадан. Дори и хечбек да направят ще си купя. РАВката е пенсионерски ЕСЮВИ.
  • #25
    Дани ( преди 1 година )
    До #22 Аз имам РАВ 4 поколение 5За каква пъргавина пишеш бе човек???Тя повече ръмжи,отколкото върви.Ако пишеш за плугина е друго нещо,но струва над 50К От всички коли най комфортна ми е била АУДИ А6 но счупи скоростната кутия и поддръжката и е солена,както всичко на ауди.РАВ-а изглежда отвътре като 10 годишна кола,макар,че я купих за 36K AWD не е комфорт,но е здрава и лека за поддръжка.
  • #24
    Екс ( преди 3 години )
    Да обобщя: - няма дизел - няма комби
  • #23
    Нико ( преди 3 години )
    До 2# Незнам какво си гледал в "тубата" но нищо не си видял. Тази година Ярис мина Голф по продажби в Германия. Дачия Дъстър, Мазда 3-6, фиат, Хюндай, субару,....последно време има много внос на американци! Определено време *** по много от всичко.....какви глупости ми говориш
  • #22
    Тойота фен ( преди 3 години )
    Карах Тойота Авенсис от 2008 до 2019Смених 3 (нови) през този период. През 2015 тествах Ауди А5 и Мерцедес Е класа, не видях някаква разлика във возията, на Аудито седалката беше много ама много комфортна и това е.Когато Тойота спря производството на Авенсис през 2019, не знаех какво да си взема, сега съм с РАВ 4, уникална кола с толкова много екстри и толкова пъргава машина, супер е, да ограничена е на 121 мили в час (под 200км в час)#21 Не мисля че си карал Авенсис 2104гСпрян е през 20 ...
  • #21
    Premium ( преди 3 години )
    Хахахаха! Значи, като се копне нещо за някоя германска марка се почва - германски ***, ***, щайги, да си ги карат, скъпи са, трошат се, аз японската си я карам от 6-ти клас и не се е строшила....а тука сега поместили материален за Тойота и същите смукачи почват - тия, луди ли са, тия са гадни, ефтини, трошат се, ама германските...малии, те хубави бе, те премиум...Пасатора на 2004-а(от хубавите още дето бяха) ви харесва са, ама иначе....
  • #20
    Анонимен ( преди 3 години )
    Карал съм два лични ФВ Пасат и съм правил тест драйв на Тойоти и Мазди поне 5-6 пъти на различни модели от всяка от тези марки. Извинете ама да си купиш хибрит без турбо със CVT или атмосферка със 6 степенен автоматик през 2021 година? Това е смешно.
  • #19
    анонимен ( преди 3 години )
    Ох, то па фв като влезе във фирмения и остава "завинаги" там. Влезте им е сервиза и питайте клиентите. Уникални неща може да ви споделят.
  • #18
    Бай б ( преди 3 години )
    Никоя Тойота не е ауди или мерцедес. Дори не е пасат. Мойте уважения, но съм имал Тойоти и имам още даже една, не може да се сравни по нищо с германските"дараци". Коли за пенсионери и много горят и найстина са много скъпи за ремонти.
fallback
Последни