IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Toyota Camry се отказва от борбата в Германия

Японците спират продажбите на хибридния седан

Може ли един автомобил да вдъхнови цял свят? Понякога се случва и доказателство за това са VW Beetle, Tesla Model 3 или Honda CR-V. В повечето случаи обаче глобалните вкусове са различни и от това страдат дори качествени автомобили.


Toyota Camry


Един от примерите е Toyota Camry, която се радва на огромен успех в САЩ. През миналата година там са продадени над 300 000 бройки от модела, но в Германия резултатът е 545 бройки. Затова и не е изненадващо, че японският производител реши да се откаже от неговите продажби на този пазар.

Каква е причината? С дължина от 4880 мм Camry попада в един клас BMW 5-Series и Mercedes-Benz E-Class, като добре оборудваната версия „Business Edition“ струва 39 990 евро, а по-високата „Executive“ е оценена на 42 390 евро. Не се заплаща нищо допълнително, освен боята.


Toyota Camry


Задвижването на модела е типичното за Toyota – под капака е поставен 4-цилиндров бензинов двигател с обем 2,5 литра и мощност 178 к.с. Максималният въртящ момент е достъпен в диапазона от 3600 до 5200 об/мин. Има и допълнителен електромотор, с чиято помощ системна мощност достига 218 к.с. Скоростната кутия е CVT, като ускорението от 0 до 100 км/ч – 8,3 секунди, както и максималната скорост – 180 км/ч, не са впечатляващи, но пък разходът на гориво е само 5,5 л/100 км.

Големият проблем на Toyota Camry в Германия е липсата на дизел и комби, с които местните Audi, BMW и Mercedes печелят клиенти. Освен това, германските марки държат здраво фирмените автопаркове от средните класове в страната, като това става с плъг-ин хибриди, каквито Camry не предлага. Това обяснява и факта, че от началото на тази година от модела на Toyota са продадени едва 229 бройки.


Toyota Camry


В същото време обаче Camry има сериозно предимство в цената, като базовият вариант при някои дилъри в момента струва 27 000 евро, а фейслифтът от 2020 година с пълен пакет Toyota Safety Sense и ниво на оборудване „Executive“ се предлага за 36 000 евро.

Снимки: Toyota

0 от 500
  • #30
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Екс ( преди 1 месец )
    Да обобщя: - няма дизел - няма комби
  • #29
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Нико ( преди 1 месец )
    До 2# Незнам какво си гледал в "тубата" но нищо не си видял. Тази година Ярис мина Голф по продажби в Германия. Дачия Дъстър, Мазда 3-6, фиат, Хюндай, субару,....последно време има много внос на американци! Определено време *** по много от всичко.....какви глупости ми говориш
  • #28
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Тойота фен ( преди 1 месец )
    Карах Тойота Авенсис от 2008 до 2019Смених 3 (нови) през този период. През 2015 тествах Ауди А5 и Мерцедес Е класа, не видях някаква разлика във возията, на Аудито седалката беше много ама много комфортна и това е.Когато Тойота спря производството на Авенсис през 2019, не знаех какво да си взема, сега съм с РАВ 4, уникална кола с толкова много екстри и толкова пъргава машина, супер е, да ограничена е на 121 мили в час (под 200км в час)#21 Не мисля че си карал Авенсис 2104гСпрян е през 20 ...
  • #27
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Premium ( преди 1 месец )
    Хахахаха! Значи, като се копне нещо за някоя германска марка се почва - германски ***, ***, щайги, да си ги карат, скъпи са, трошат се, аз японската си я карам от 6-ти клас и не се е строшила....а тука сега поместили материален за Тойота и същите смукачи почват - тия, луди ли са, тия са гадни, ефтини, трошат се, ама германските...малии, те хубави бе, те премиум...Пасатора на 2004-а(от хубавите още дето бяха) ви харесва са, ама иначе....
  • #26
    8 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 месец )
    Карал съм два лични ФВ Пасат и съм правил тест драйв на Тойоти и Мазди поне 5-6 пъти на различни модели от всяка от тези марки. Извинете ама да си купиш хибрит без турбо със CVT или атмосферка със 6 степенен автоматик през 2021 година? Това е смешно.
  • #25
    9 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ох, то па фв като влезе във фирмения и остава "завинаги" там. Влезте им е сервиза и питайте клиентите. Уникални неща може да ви споделят.
  • #24
    13 rate up comment 9 rate down comment
    Бай б ( преди 1 месец )
    Никоя Тойота не е ауди или мерцедес. Дори не е пасат. Мойте уважения, но съм имал Тойоти и имам още даже една, не може да се сравни по нищо с германските"дараци". Коли за пенсионери и много горят и найстина са много скъпи за ремонти.
  • #23
    19 rate up comment 15 rate down comment
    До Camry ( преди 1 месец )
    Представям си с тези 218 кс и 0-100 за "уникалните" 8,3 сек, за каква динамика говориш. Тия с немските са в туш и си мечтаят за нещо подобно! За сметка на това стига само до 180 км/час, майтап голям. Това някаква пародия ли е? Дедо Голф 2 беше по бърз преди около 35 години. Вземи покарай някаква истинска кола, па ела говори пак
  • #22
    7 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тойота явно си е правила сметките, че ще допадне на фирмените флотилии, къде се търси колата да е с нисък еко данък. Само че е пропуснала, че компаниите търсят и престиж и комфорт.
  • #21
    19 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Камри или Авенсис все тая! Нито едното не се продава в Европа и има защо. Карал съм Авенсис 2104та, няма по голямо дърво. Във всяко едно отношение, удобства, шумоизолация, мощност и пътно поведение. Тойота са коли за непретенциозни шофьори искащи до стигнат от тА до тБ. Предимно се използват от жени и 60+ годишни.