Всички електромобили предлагат редица мерки за забавяне на процеса на разграждане на батерията, то този процес е неизбежен. Факт е, че колите на ток имат значително по-ниски разходи в сравнение с аналозите си с двигател с вътрешно горене, но голямата въпросителна си остава дълголетието на батериите. Това е и един от най-важните въпроси, които вълнуват клиентите.
„Всяка батерия ще се разгражда всеки път, когато я зареждате и разреждате“, категоричен е Марк Ханчен, изпълнителен директор на Atlis Motor Vehicles. Той и екипът му посочват причините, поради които акумулаторът на електрическия автомобил (литиево-йонната батерия) губи от капацитета. Няма как да бъде изчислена скоростта на влошаване, но има начини тя да бъде запазена. За целта трябва да се избягват някои действия, а също така да се вземат различни мерки.
Колко от пробега си губи електромобил на година (ГАЛЕРИЯ):
За да бъде поддържана батерията във възможно най-добро състояние, е необходимо да имате предвид няколко неща. Първо, при всяка възможност електромобилът трябва да бъде включен в мрежата, ако седи на едно място дълго време през зимата. Ако колата обаче не е с течно охлаждане на батериите, тя трябва да бъде оставяна на сянка.
Второ – ако електромобилът има функция за стартиране от разстояние, тя трябва да се използва поне 10 минути преди потегляне. Така ще бъде избегнато прегряването на батерията дори в най-топлото време.
Трето – трябва да се избягва оставащата в батерията енергия да пада под 10-20%. Всички електромобили имат по-нисък използваем капацитет, но достигането на критичните зони на батерията е опасно. Препоръчва се ежедневният пробег да не превишава 90% от използваемия капацитет на батерията.