Всички електромобили предлагат редица мерки за забавяне на процеса на разграждане на батерията, то този процес е неизбежен. Факт е, че колите на ток имат значително по-ниски разходи в сравнение с аналозите си с двигател с вътрешно горене, но голямата въпросителна си остава дълголетието на батериите. Това е и един от най-важните въпроси, които вълнуват клиентите.
„Всяка батерия ще се разгражда всеки път, когато я зареждате и разреждате“, категоричен е Марк Ханчен, изпълнителен директор на Atlis Motor Vehicles. Той и екипът му посочват причините, поради които акумулаторът на електрическия автомобил (литиево-йонната батерия) губи от капацитета. Няма как да бъде изчислена скоростта на влошаване, но има начини тя да бъде запазена. За целта трябва да се избягват някои действия, а също така да се вземат различни мерки.
Колко от пробега си губи електромобил на година (ГАЛЕРИЯ):
Колкото повече цикли на зареждане има една литиево-йонна батерия, толкова по-бързо се износва нейната клетка. Tesla обяви официално, че Model S при 40 000 км пробег батерия губи около 5%. Още толкова ще бъдат загубени и при достигане на пробег от 200 000 км. Това са стандартни изчисления, като стойностите се променят, ако някоя от клетките на батерията е повредена.