IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Основател на Tesla предупреди за голям проблем при електромобилите

Джей Би Стробъл е категоричен, че повечето производители не знаят какво да правят

Един от основателите на Tesla – Джей Би Стробъл, който е бивш директор по технологиите на компанията, се изказа доста скептично относно прехода към електромобили. Според него, големите автомобилни производители не са наясно какво трябва да направят, за за да преминат към успешно производство на електрически превозни средства.


Джей Би Стробъл


„Повечето производители декларираха пълния си ангажимент към електрическите автомобили, без изобщо да оценяват последиците от тази промяна. Те не са наясно какво да правят с веригата за доставки, например и затова смятам, че изявленията им изобщо не са реалистични“, коментира Стробъл, цитиран от сайта Teslarati.

Той допълни, друга голяма грешка на тези компании е посочването на конкретни срокове, в които те ще се откажат от производство на стандартни автомобили и ще се насочат изцяло към електрически превозни средства. Според Стробъл, случващото се в момента в автомобилната индустрия показва, че тези производители не са си направи сметките.


Джей Би Стробъл


„Какво означава подобно изявления за цялата верига чак до мините, в които се добиват основните материали за производство на автомобили? Това повече ми прилича като на рано резервиран полет. Всички си запазват места и казват: „Това е страхотно, ще отидем на чудесно място“. Хубаво, но проблемът е, че няма самолети, които да ги закарат там. Първо трябва да бъдат построени именно самолетите, както и да измислим и как да съберем в тях всички, които искат да отидат на това място“, каза още един от основателите на Tesla.

Стробъл изрази и учудването си, че на производителите им е отнело толкова много време, за да поемат в тази посока. Той припомни, че през 2012 година Tesla е доказала с Model S, че електромобилът може да бъде отлично решение, но тогава големите компании са били скептично настроени.



„Когато показахме Model S, всички в компанията си мислехме, че хората ще повярват и ще си кажат, че това е бъдещето. Очаквахме, че всички автомобилни производители ще ни копират незабавно и затова ще трябва да работим много бързо, за да можем да изпреварим останалите. Това обаче не случи, като срещу нас се изправиха много критици и промените на пазара така и не станаха факт“, каза още Стробъл.

0 от 500
  • #55
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Ррр ( преди 1 месец )
    Една батерия е 100kWh. Ако искаш за един час да я заредиш ти трябват 100kW да харчиш за 1 час. Ако имаш 10 колонки на бензинистанцията ще станат 1MW. Сами можете да почнете да умножавате. И това е енергия която трябва допълнително да се произведе. А преминаването на сегашните мощности към зелени си е отделно. Да добавя, че ако искаме за половин час, ще умножим по 2.
  • #54
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    грешна ти е сметката, но държавата няма да те остави да си сложиш панели за ток на покрива, виж за топла вода може и да стане; слънце има достатъчно при нас, но първо си измажете къщите....
  • #53
    6 rate up comment 6 rate down comment
    ВЕИ утопията ( преди 1 месец )
    Много се захласвате по ВЕИ, но трябва да знаете, че тези мощности са твърде скромни. Ако поставим на цялата територия на страната фотоволтаици, и между тях вдигнем и мрежа от ветрогенератори, надали ще достигнем мощността само на един реактор от "Мариците"!Оставете тези фантасмагории - в цял свят тези ВЕИ се строят поради една причина - далаверата със съответната държава, защото всяка държави плаща прескъпо за това. Независимо дали е Германия, Япония, САЩ или Бимбинистан!
  • #52
    6 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    само да питам- как точно немците миналата година 46% от тока им идва от зелени източници? бръкни в контакта ако не знаеш
  • #51
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    хаха, за херцовете в немската система ли се кахъриш, бензинджията?
  • #50
    6 rate up comment 1 rate down comment
    BENZIN ( преди 1 месец )
    48. Не е въпроса в допълнителните мощности, а дилемата е как ще се разпределя тока от тях, до крайния потребител, а то ще трябва да е много, с това сечение на кабелите. Това гигавибраторите не ви интересува, защото няма с какво да го възприемете и обмислите.
  • #49
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Специалист есео ( преди 1 месец )
    Разпределителните мрежи са на дередже от 1990. Дебели жици към производствените мощности и тънки към потребителите. В ниски напрежение трансформаторите са все още янсеновите регулатори от 1930. Те само превключват когато честота и напрежението се променят повече от заданието, тоест няма AI който да направи визможно връщането на енергия от крайните потребители към грид и пренос към места с други часови пояси, където да се консумира. Подмяната на кабелите с по-дебели е непосилна дори за Германия.
  • #48
    7 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Абе бензинчо, щом живееш в Германия, или поне ходиш там, сигурно знаеш че само за 2020 година германците инсталираха 5 гигавата фотоволтаици и 80 хиляди домашни батерии за съхранение на енергия. Само за мащаб, АЕЦ Козлодуй е с мощност 2 гигавата. Предвид настоящите цени на тока, тенденцията ще е само да се увеличават инсталираните мощности и акумулиращия капацитет. Промяната става доста по-бързо отколкото си я представяш. Вече над 50% от енергията в Германия е от възобновяеми източници.
  • #47
    5 rate up comment 9 rate down comment
    BENZIN ( преди 1 месец )
    Само да те светна, че основната част от бизнеса ми е в Германия и съм доста, по-запознат от теб с подмяната на ел. мрежата. Капацитета за подмяна е между 1 и 2%, ако тока ти е оставил поне малко живи клетки в мозъка, се опитай да сметнеш горе долу, колко години ще трябват. Само да те сметна, че говорим за Германия, с която много малко държави по света могат да се сравняват. Спокойно може да се доизпържиш, като си оближеш пръстите и ги набуташ в контакта.
  • #46
    4 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    яко спам и хейт от бензинджийчето; ама откъде да знаеш, че немци, французи и англичани вече си променят мрежата, не става само със спамене - трябва и акъл