fallback

Основател на Tesla предупреди за голям проблем при електромобилите

Джей Би Стробъл е категоричен, че повечето производители не знаят какво да правят

Един от основателите на Tesla – Джей Би Стробъл, който е бивш директор по технологиите на компанията, се изказа доста скептично относно прехода към електромобили. Според него, големите автомобилни производители не са наясно какво трябва да направят, за за да преминат към успешно производство на електрически превозни средства.

„Повечето производители декларираха пълния си ангажимент към електрическите автомобили, без изобщо да оценяват последиците от тази промяна. Те не са наясно какво да правят с веригата за доставки, например и затова смятам, че изявленията им изобщо не са реалистични“, коментира Стробъл, цитиран от сайта Teslarati.

Той допълни, друга голяма грешка на тези компании е посочването на конкретни срокове, в които те ще се откажат от производство на стандартни автомобили и ще се насочат изцяло към електрически превозни средства. Според Стробъл, случващото се в момента в автомобилната индустрия показва, че тези производители не са си направи сметките.

„Какво означава подобно изявления за цялата верига чак до мините, в които се добиват основните материали за производство на автомобили? Това повече ми прилича като на рано резервиран полет. Всички си запазват места и казват: „Това е страхотно, ще отидем на чудесно място“. Хубаво, но проблемът е, че няма самолети, които да ги закарат там. Първо трябва да бъдат построени именно самолетите, както и да измислим и как да съберем в тях всички, които искат да отидат на това място“, каза още един от основателите на Tesla.

Стробъл изрази и учудването си, че на производителите им е отнело толкова много време, за да поемат в тази посока. Той припомни, че през 2012 година Tesla е доказала с Model S, че електромобилът може да бъде отлично решение, но тогава големите компании са били скептично настроени.

„Когато показахме Model S, всички в компанията си мислехме, че хората ще повярват и ще си кажат, че това е бъдещето. Очаквахме, че всички автомобилни производители ще ни копират незабавно и затова ще трябва да работим много бързо, за да можем да изпреварим останалите. Това обаче не случи, като срещу нас се изправиха много критици и промените на пазара така и не станаха факт“, каза още Стробъл.

fallback
  • #47
    Ррр ( преди 3 години )
    Една батерия е 100kWh. Ако искаш за един час да я заредиш ти трябват 100kW да харчиш за 1 час. Ако имаш 10 колонки на бензинистанцията ще станат 1MW. Сами можете да почнете да умножавате. И това е енергия която трябва допълнително да се произведе. А преминаването на сегашните мощности към зелени си е отделно. Да добавя, че ако искаме за половин час, ще умножим по 2.
  • #46
    анонимен ( преди 3 години )
    грешна ти е сметката, но държавата няма да те остави да си сложиш панели за ток на покрива, виж за топла вода може и да стане; слънце има достатъчно при нас, но първо си измажете къщите....
  • #45
    ВЕИ утопията ( преди 3 години )
    Много се захласвате по ВЕИ, но трябва да знаете, че тези мощности са твърде скромни. Ако поставим на цялата територия на страната фотоволтаици, и между тях вдигнем и мрежа от ветрогенератори, надали ще достигнем мощността само на един реактор от "Мариците"!Оставете тези фантасмагории - в цял свят тези ВЕИ се строят поради една причина - далаверата със съответната държава, защото всяка държави плаща прескъпо за това. Независимо дали е Германия, Япония, САЩ или Бимбинистан!
  • #44
    анонимен ( преди 3 години )
    само да питам- как точно немците миналата година 46% от тока им идва от зелени източници? бръкни в контакта ако не знаеш
  • #43
    анонимен ( преди 3 години )
    хаха, за херцовете в немската система ли се кахъриш, бензинджията?
  • #42
    Специалист есео ( преди 3 години )
    Разпределителните мрежи са на дередже от 1990. Дебели жици към производствените мощности и тънки към потребителите. В ниски напрежение трансформаторите са все още янсеновите регулатори от 1930. Те само превключват когато честота и напрежението се променят повече от заданието, тоест няма AI който да направи визможно връщането на енергия от крайните потребители към грид и пренос към места с други часови пояси, където да се консумира. Подмяната на кабелите с по-дебели е непосилна дори за Германия.
  • #41
    анонимен ( преди 3 години )
    яко спам и хейт от бензинджийчето; ама откъде да знаеш, че немци, французи и англичани вече си променят мрежата, не става само със спамене - трябва и акъл
  • #40
    BENZIN ( преди 3 години )
    Тия дето са ударени от тока по рождение и много се газират, май няма как да проумеят и не се сещат, че преди няколко години, когато руснаците секнаха газа за Европа и трябваше всички държавни институции да се утопляват на ток, от по една духалка в болнична стая, бяха прегряли всички инсталации. Знам че няма как да проумеете, как за едно десетилетие ще се подмени цялата ел. преносна мрежа, да кажем в Европа, за да понесе количеството ток, което ще е нужно и кой ще намери средствата да го направи.
  • #39
    BENZIN ( преди 3 години )
    Тия дето са ударени от тока по рождение и много се газират, май няма как да проумеят и не се сещат, че преди няколко години, когато руснаците секнаха газа за Европа и трябваше всички държавни институции да се утопляват на ток, от по една духалка в болнична стая, бяха прегряли всички инсталации. Знам че няма как да проумеете, как за едно десетилетие ще се подмени цялата ел. преносна мрежа, да кажем в Европа, за да понесе количеството ток, което ще е нужно и кой ще намери средствата да го направи.
  • #38
    BENZIN ( преди 3 години )
    Тия дето са ударени от тока по рождение и много се газират, май няма как да проумеят и не се сещат, че преди няколко години, когато руснаците секнаха газа за Европа и трябваше всички държавни институции да се утопляват на ток, от по една духалка в болнична стая, бяха прегряли всички инсталации. Знам че няма как да проумеете, как за едно десетилетие ще се подмени цялата ел. преносна мрежа, да кажем в Европа, за да понесе количеството ток, което ще е нужно и кой ще намери средствата да го направи.
fallback
Последни