fallback

Основател на Tesla предупреди за голям проблем при електромобилите

Джей Би Стробъл е категоричен, че повечето производители не знаят какво да правят

Един от основателите на Tesla – Джей Би Стробъл, който е бивш директор по технологиите на компанията, се изказа доста скептично относно прехода към електромобили. Според него, големите автомобилни производители не са наясно какво трябва да направят, за за да преминат към успешно производство на електрически превозни средства.

„Повечето производители декларираха пълния си ангажимент към електрическите автомобили, без изобщо да оценяват последиците от тази промяна. Те не са наясно какво да правят с веригата за доставки, например и затова смятам, че изявленията им изобщо не са реалистични“, коментира Стробъл, цитиран от сайта Teslarati.

Той допълни, друга голяма грешка на тези компании е посочването на конкретни срокове, в които те ще се откажат от производство на стандартни автомобили и ще се насочат изцяло към електрически превозни средства. Според Стробъл, случващото се в момента в автомобилната индустрия показва, че тези производители не са си направи сметките.

„Какво означава подобно изявления за цялата верига чак до мините, в които се добиват основните материали за производство на автомобили? Това повече ми прилича като на рано резервиран полет. Всички си запазват места и казват: „Това е страхотно, ще отидем на чудесно място“. Хубаво, но проблемът е, че няма самолети, които да ги закарат там. Първо трябва да бъдат построени именно самолетите, както и да измислим и как да съберем в тях всички, които искат да отидат на това място“, каза още един от основателите на Tesla.

Стробъл изрази и учудването си, че на производителите им е отнело толкова много време, за да поемат в тази посока. Той припомни, че през 2012 година Tesla е доказала с Model S, че електромобилът може да бъде отлично решение, но тогава големите компании са били скептично настроени.

„Когато показахме Model S, всички в компанията си мислехме, че хората ще повярват и ще си кажат, че това е бъдещето. Очаквахме, че всички автомобилни производители ще ни копират незабавно и затова ще трябва да работим много бързо, за да можем да изпреварим останалите. Това обаче не случи, като срещу нас се изправиха много критици и промените на пазара така и не станаха факт“, каза още Стробъл.

fallback
  • #37
    BENZIN ( преди 3 години )
    Тия дето са ударени от тока по рождение и много се газират, май няма как да проумеят и не се сещат, че преди няколко години, когато руснаците секнаха газа за Европа и трябваше всички държавни институции да се утопляват на ток, от по една духалка в болнична стая, бяха прегряли всички инсталации. Знам че няма как да проумеете, как за едно десетилетие ще се подмени цялата ел. преносна мрежа, да кажем в Европа, за да понесе количеството ток, което ще е нужно и кой ще намери средствата да го направи.
  • #36
    BENZIN ( преди 3 години )
    Тия дето са ударени от тока по рождение и много се газират, май няма как да проумеят и не се сещат, че преди няколко години, когато руснаците секнаха газа за Европа и трябваше всички държавни институции да се утопляват на ток, от по една духалка в болнична стая, бяха прегряли всички инсталации. Знам че няма как да проумеете, как за едно десетилетие ще се подмени цялата ел. преносна мрежа, да кажем в Европа, за да понесе количеството ток, което ще е нужно и кой ще намери средствата да го направи.
  • #35
    анонимен ( преди 3 години )
    Никой не отрича че Илон Мъск е с труден характер, но и са малко хора които отричат успехите му в почти всички области, въпреки че в началото са били скептични. Единственото за което не може да му се вярва са сроковете, които обещава, но всъщност пред него почти никога въпроса не е дали, а кога. В голяма част от случаите дори преизпълнява обещанията си, които в началото са звучали абсурдно, невъзможно и нереалистично.
  • #34
    Обективно ( преди 3 години )
    хора, разговора вече доста се измести.
  • #33
    анонимен ( преди 3 години )
    стига с тия глупости за токсичната среда и нуждата от "сейф спейсес"; когато Питър Ролинсън идва в тесла казва, че модел ес трябва да се изхвърли на *** и да се почне от нулата; целият рев е за очерняне на мъск, но тесла и спейс екс нямаше да бъдат ако не беше мъск
  • #32
    анонимен ( преди 3 години )
    казвам, че ако настинете е нормално да кихате, да имате сополи и да ви е гадно, нормално е да е гадно и на хората около вас. елън мъск, както и стив джобс, както и много други предприемачи и милиардери, имат специфичен/екстравагантен характер и не следват социалните правила, но точно заради това са визионери
  • #31
    анонимен ( преди 3 години )
    Срамно е да не се знае името на Еберхард! Йан Райт и Стробъл отдавна развиват свои собствени проекти. В един момент се създава атмосфера, в която нормален човек не може да работи. Те продават собствеността си и излизат от мениджмънта, макар и да са били напълно наясно, че моментъТ не е бил подходящ за продажба. Някой от четящите има ли макар и бледа представа, какво значи чисто житейски да те докарат до състояние да кажеш: продавам и се махам НА ВСЯКА ЦЕНА.
  • #30
    анонимен ( преди 3 години )
    Дори да приемем условно за целите на течащия разговор, че аутизмът не е болест, а състояние, то от изказването ви излиpа, че има пряка причинно-следствена връзка между състоянието и характера. При това положение вие какво се опитвате да докажете - нима всичко в Тесла е било розови облаци, цветя и рози?! Никой от действителните или книжните основатели Тесла няма вече връзка с компанията - забравени или прогонени. Дори не знаете името на Еберхард. Йан Райт и Стробъл отдавна развиват свои собствен
  • #29
    анонимен ( преди 3 години )
    хаха, това за токсичната среда не е ли приказки за млади комсомолци от сащ? не се излагайте с такива дивотии, мъск е аутист и всички тези неща са част от характера му
  • #28
    анонимен ( преди 3 години )
    Мъск извива ръцете на Еберхард поради обстоятелството, че познава правилата и законите, които действат във финансовия свят и има съответните контакти. Важно е обстоятелството, че основателите по устав имат определени привилегии, не говорим само за тщестлавие, чест и гордост. Компанията остро се е нуждаела от финансиране.Боряна е работила за Тесла като HR. От думите и в едно голямо интервю косвено можеше да се съди, че Мъск е създал нетърпима атмосфера и сем. Стробъл решават да се махнат.
fallback
Последни