fallback

Основател на Tesla предупреди за голям проблем при електромобилите

Джей Би Стробъл е категоричен, че повечето производители не знаят какво да правят

Един от основателите на Tesla – Джей Би Стробъл, който е бивш директор по технологиите на компанията, се изказа доста скептично относно прехода към електромобили. Според него, големите автомобилни производители не са наясно какво трябва да направят, за за да преминат към успешно производство на електрически превозни средства.

„Повечето производители декларираха пълния си ангажимент към електрическите автомобили, без изобщо да оценяват последиците от тази промяна. Те не са наясно какво да правят с веригата за доставки, например и затова смятам, че изявленията им изобщо не са реалистични“, коментира Стробъл, цитиран от сайта Teslarati.

Той допълни, друга голяма грешка на тези компании е посочването на конкретни срокове, в които те ще се откажат от производство на стандартни автомобили и ще се насочат изцяло към електрически превозни средства. Според Стробъл, случващото се в момента в автомобилната индустрия показва, че тези производители не са си направи сметките.

„Какво означава подобно изявления за цялата верига чак до мините, в които се добиват основните материали за производство на автомобили? Това повече ми прилича като на рано резервиран полет. Всички си запазват места и казват: „Това е страхотно, ще отидем на чудесно място“. Хубаво, но проблемът е, че няма самолети, които да ги закарат там. Първо трябва да бъдат построени именно самолетите, както и да измислим и как да съберем в тях всички, които искат да отидат на това място“, каза още един от основателите на Tesla.

Стробъл изрази и учудването си, че на производителите им е отнело толкова много време, за да поемат в тази посока. Той припомни, че през 2012 година Tesla е доказала с Model S, че електромобилът може да бъде отлично решение, но тогава големите компании са били скептично настроени.

„Когато показахме Model S, всички в компанията си мислехме, че хората ще повярват и ще си кажат, че това е бъдещето. Очаквахме, че всички автомобилни производители ще ни копират незабавно и затова ще трябва да работим много бързо, за да можем да изпреварим останалите. Това обаче не случи, като срещу нас се изправиха много критици и промените на пазара така и не станаха факт“, каза още Стробъл.

fallback
  • #17
    ТИСЛЪ ( преди 2 години )
    да си беше карала Боряна тръка нямаше да пострада на велоалеята ...
  • #16
    TSLA ( преди 2 години )
    # 11 Светла памет на нашата гордост Боряна Динева-Стробъл! Оставила отпечатък тук и зад Океана. Починала в инцидент на велоалея в Невада.
  • #15
    TSLA ( преди 2 години )
    # 14 Да, защото Евро 7 е 2025 (фактически край на ДВГ), а новите акцизи (литър дизел 3.30 с ДДС) влизат от нова година 2023 - теоретичен край на ДВГ. *Ако ви в скъпо, сърдете се на Кунева - тя ги подписа договорите за присъединяване още 2006-та. Европейските акцизи са неизбежни.
  • #14
    TSLA ( преди 2 години )
    #1 Колко ексаВатчаса ток заминават в целия петролен процес (подземен и подводен добив (платформите бачкат на генератори), транспорт с танкери и петролопроводи, помпени станции, рафинерии с разход една-две електроцентрали, дистрибуция и бензиностанции)? Колко милиарда е-коли могат да се захранят с тоя ток, знаеш ли?
  • #13
    Щирлиц ( преди 2 години )
    Европата може да се откаже и от това да носи ***,но нормалната част от света няма да я последва.Ама вие си мечтайте,и приятни сънища.
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    Обективният от коментар едно се е надишал с отровата на старият си дизел и съвсем не си дава сметка, че дните на таралясниците с ауспух са преброени и то само още няколко години. Нова кола с ауспух няма да се произвежда масово след 2025, колкото и да му е мъчно на Бай Г*аньо.
  • #11
    Ш'Минтирит ( преди 2 години )
    Хайде стига с тези фалшиви опорки. Колко пъти да ти се обяснява, че чичо Сам е против Tesla и гледа да ги накаже финансово, а не ги подкрепя. Раздава на конкyренцията по 7500 долара на продаден автомобил, но само на Тесла не дава, а въпреки това, Тесла досега държеше 80% пазарен дял на електромобилите в Щатите.
  • #10
    До долния ( преди 2 години )
    Така е, и беше хубавица и умница. Освен това стробъл напусна Тесла и вече има собствена компания за рециклиране на литиево-йонни батерии.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Не ви знам дали сте наясно, но жената на въпросния господин беше българка, говоря в минало време понеже наскоро загина в катастрофа.
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    хаха, как беше вица за купуването на фабрика на 8-и септември? чувствал се добре?
fallback
Последни