IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

11 причини защо идва краят на личния автомобил

Новите коли поскъпнаха драстично и тепърва ще растат. Но скоро ще е трудно да караме и употребявани

"Кола за всеки джоб и за всяка цел": под този девиз Алфред П. Слоун навремето превърна General Motors в най-големия производител на автомобили в света, а самия автомобил - в нещо общодостъпно. Притежаването на лично превозно средство даде на хората невиждана дотогава свобода, промени из основи трудовия пазар, увеличи конкуренцията между работодателите, разви изцяло нови индустрии, начело с масовия туризъм. Но днес все повече изглежда, че песента на личния автомобил е изпята. Просто защото девизът на Слоун вече не е в сила.
  
  
трафик, Париж
Дори и в заможните западноевропейски страни мнозинството хора не могат да си позволят нови автомобили. Какво ги очаква, когато днешните достъпни бензинови и дизелови коли втора ръка изчезнат от пазара?


Автомобилите поскъпнаха драстично в последните десетина години. Ако през 2010 една малка градска кола в сегмент В (Ford Fiesta, Opel Corsa) струваше около 20 000 лева, днес е над 30 000 лева. В С-сегмента, наричан още "класа на Golf", доскоро можехте да имате прилично оборудван автомобил за 30 000 лева. Сега границата е около 40 000 лева. Най-достъпните седани в D сегмента започваха от 40 000 лева, сега са над 50 000. И така нататък.
Поскъпването на колите надминава в пъти обичайния ход на инфлацията. А, според единодушното мнение на експертите, това е само началото. Ето десетте основни фактора, които ще оформят бъдещето на личния автомобил.
   
    
11 причини да се сбогуваме с евтините коли (ГАЛЕРИЯ):


 
     
* Статията на Константин Томов първоначално е публикувана в списание Bloomberg BusinessWeek Bg

 

0 от 500
  • #23
    33 rate up comment 2 rate down comment
    DocG ( преди 3 години )
    В Китай, Индия, Бангладеш, Пакистан, Бразилия и др., как ще стане това? Или е само за ЕС?
  • #22
    26 rate up comment 8 rate down comment
    Алекс ( преди 3 години )
    Краят на личния автомобил е силно преувеличен.
  • #21
    33 rate up comment 6 rate down comment
    П.К. инк ( преди 3 години )
    ЛИЧНИЯТ АВТОМОБИЛ, дали е електро, хибрид, или ДВГ, никога няма да загуби смисъла на живота на човеците.
  • #20
    30 rate up comment 6 rate down comment
    край ( преди 3 години )
    С очила за виртуална реалност и един геврек в хола бедните ще могата да карат каквито си искат коли. TDI V8, 12. От слушалките ще им реве като AMG , brabus Даже ще им пръскат дезодорнт с миризма на игоряла гума.При това свръхнаселение в пространството ще се местят само богатите. С лични автомобили само доста богатите.
  • #19
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Вътю Т. Панчев ( преди 3 години )
    От 40 години чакам да забранят двутактовите матори ...и от доста време вече смятам че Дж.П.Морган е бил велик човек и е гледал напред .. ама е трябвало да удари теслата с тесла по тиквата ....годишно се изхвърлят и ГОРЯТ 4-5 МИЛИАРДА ГУМИ ...И КВО ПРАЙМ ??
  • #18
    41 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Не бих искал да съм черноглед, но такъв хаос се оправя със световна война. Такива го***на са надробили господарите, че на там отиват работите.
  • #17
    28 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Да, наистина може да си зареждате електрическа кола от слънцето. Но първо трябва да си построите ЛИЧНА соларна централа с площ един декар за да е достатъчно ефектна и да може да зарежда дори в облачно време и през зимата когато няма силно слънце. А сега тая площ я умножете по 1.44 милиарда колкото са автомобилите в света.
  • #16
    42 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Електрическите коли не са алтернатива на ДВГ и никога няма да бъдат докато населението на Земята продължава да расте и да консумира все повече ресурси. Ел. енергията необходима за пълното преминаване към ел. автомобили просто няма откъде да дойде освен от въглища, газ, петрол и атомни централи. А те точно тези източници се канят да закрият. Пък наивниците си мислят че ще си зареждат колите от слънцето и от вятъра хахах. Знаете ли колко квадратни метра панели са нужни да се зареди ЕДНА кола?
  • #15
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Само споко
  • #14
    20 rate up comment 8 rate down comment
    Точно така ( преди 3 години )
    Аз от години ви обяснявам за този план които е измислен преди около 50 години и обявен публично през 1979г в Женева на първата климатична конференция. След като забранят ДВГ следващата стъпка е да забранят и електрическите коли. Разбира се автомобили ще се произвеждат и в далечното бъдеще но обикновения човек няма да може да си купи. Ще има квоти само за най заслужилите и за нуждите на държавните структури, основно полиция и армия. И разбира се за тежките машини за транспорт и строителство.