IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

11 причини защо идва краят на личния автомобил

Новите коли поскъпнаха драстично и тепърва ще растат. Но скоро ще е трудно да караме и употребявани

"Кола за всеки джоб и за всяка цел": под този девиз Алфред П. Слоун навремето превърна General Motors в най-големия производител на автомобили в света, а самия автомобил - в нещо общодостъпно. Притежаването на лично превозно средство даде на хората невиждана дотогава свобода, промени из основи трудовия пазар, увеличи конкуренцията между работодателите, разви изцяло нови индустрии, начело с масовия туризъм. Но днес все повече изглежда, че песента на личния автомобил е изпята. Просто защото девизът на Слоун вече не е в сила.
  
  
трафик, Париж
Дори и в заможните западноевропейски страни мнозинството хора не могат да си позволят нови автомобили. Какво ги очаква, когато днешните достъпни бензинови и дизелови коли втора ръка изчезнат от пазара?


Автомобилите поскъпнаха драстично в последните десетина години. Ако през 2010 една малка градска кола в сегмент В (Ford Fiesta, Opel Corsa) струваше около 20 000 лева, днес е над 30 000 лева. В С-сегмента, наричан още "класа на Golf", доскоро можехте да имате прилично оборудван автомобил за 30 000 лева. Сега границата е около 40 000 лева. Най-достъпните седани в D сегмента започваха от 40 000 лева, сега са над 50 000. И така нататък.
Поскъпването на колите надминава в пъти обичайния ход на инфлацията. А, според единодушното мнение на експертите, това е само началото. Ето десетте основни фактора, които ще оформят бъдещето на личния автомобил.
   
    
11 причини да се сбогуваме с евтините коли (ГАЛЕРИЯ):


 
     
* Статията на Константин Томов първоначално е публикувана в списание Bloomberg BusinessWeek Bg

 

0 от 500
  • #43
    2 rate up comment 0 rate down comment
    до 49 ( преди 3 години )
    Сега, като си избълва дълбоките мисли, защо не прочетеш статията да видиш, че не е за или против електрическите автомобили :D
  • #42
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    залагате си всичките пари и да видим, щото само дрънкате глупости, щели да забранят електричките???? леле
  • #41
    17 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Въпрос на време е да за забранят електрическите коли. Сега просто вкарват мишлетата в капана. Да се откажат от свободата на евтините и практични коли с ДВГ. После ще вдигнат данъците, ще сложат квоти и вдигнат цената на ел енергията и ще карате електрически коли...... ама някой друг път!
  • #40
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Мосю сиклист ( преди 3 години )
    А колело без батерия ще може ли да караме? Или там ще ни праснат някой данък...
  • #39
    3 rate up comment 2 rate down comment
    ( преди 3 години )
  • #38
    12 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Да сме живи и здрави, пък какви коли ще караме - ще доживеем и ще видим какво ще се случи
  • #37
    23 rate up comment 1 rate down comment
    Петър ( преди 3 години )
    Драстичното поскъпване на леките автомобили неминуемо ще доведе до разпада на ЕС чиято индустрия се крепи на автомобилостроенето,ако всеки който притежава лек а-л изчисли какви акцизи и разрешителни плаща годишно,ще разберете че ЕС манипулира обществото и под мантрата ,,Екология"пълни джобовете на големите индустриални конгломерати а не се инвестира във възстановяване горския фонд на планетата,не се говори вече и за недостиг на питейна вода тъй като добива на литий замърсява огромни количества
  • #36
    4 rate up comment 26 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Дачия ли струва 20 бона чистак нова? Брей! Колко пъти трябва да се обясняват елементарни неща? Електричките ще станат като телефоните - ще са много, ще са евтини, ще има огромен избор и ще се сменят често. Трудно ли ви е да схванете очевидни неща?
  • #35
    14 rate up comment 2 rate down comment
    До 39 ( преди 3 години )
    Нали това е есенцията на статията бе, мислител - че няма вече да има нови коли за по 20,000 лева, нито употребявани за по 5-10 бона. Колко е цената на любимата ти Тесла? И колко ще струва на старо, когато трябва да й се сменя батерията? Тия басни за 3.5 млн км си ги пей на приспиване. За момента изкарват 5-7 години при правилно ползване
  • #34
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    умници, получаваме пари по фондове, може ли да сте толкова смотани и жалки???