IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

11 причини защо идва краят на личния автомобил

Новите коли поскъпнаха драстично и тепърва ще растат. Но скоро ще е трудно да караме и употребявани

"Кола за всеки джоб и за всяка цел": под този девиз Алфред П. Слоун навремето превърна General Motors в най-големия производител на автомобили в света, а самия автомобил - в нещо общодостъпно. Притежаването на лично превозно средство даде на хората невиждана дотогава свобода, промени из основи трудовия пазар, увеличи конкуренцията между работодателите, разви изцяло нови индустрии, начело с масовия туризъм. Но днес все повече изглежда, че песента на личния автомобил е изпята. Просто защото девизът на Слоун вече не е в сила.
  
  
трафик, Париж
Дори и в заможните западноевропейски страни мнозинството хора не могат да си позволят нови автомобили. Какво ги очаква, когато днешните достъпни бензинови и дизелови коли втора ръка изчезнат от пазара?


Автомобилите поскъпнаха драстично в последните десетина години. Ако през 2010 една малка градска кола в сегмент В (Ford Fiesta, Opel Corsa) струваше около 20 000 лева, днес е над 30 000 лева. В С-сегмента, наричан още "класа на Golf", доскоро можехте да имате прилично оборудван автомобил за 30 000 лева. Сега границата е около 40 000 лева. Най-достъпните седани в D сегмента започваха от 40 000 лева, сега са над 50 000. И така нататък.
Поскъпването на колите надминава в пъти обичайния ход на инфлацията. А, според единодушното мнение на експертите, това е само началото. Ето десетте основни фактора, които ще оформят бъдещето на личния автомобил.
   
    
11 причини да се сбогуваме с евтините коли (ГАЛЕРИЯ):


 
     
* Статията на Константин Томов първоначално е публикувана в списание Bloomberg BusinessWeek Bg

 

0 от 500
  • #48
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Принципно не е лошо да се ограничи по някакъв начин ползването на автомобили с ДВГ в града. Повечето хора ги ползват, щото е на цената на градския транспорт, пък имат свободата да мръднат някъде през деня да си свършат работа. Иначе тия дето вярват, че ще раздават електрички без пари и тия електрички ще вървят пак без пари са в голяма заблуда. Не ми пречат до момента, в който започват да подкрепят енергия само от ВЕИ и това се превръща в държавна политика.
  • #47
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Абе то и пънка и рока щяха да умират, но......
  • #46
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    A
  • #45
    4 rate up comment 5 rate down comment
    PLAID ( преди 7 месеца )
    Страхотни новини: Tesla Plaid Channel наближава 1400 заснети драг старта. Когато сегашен дръгел развие 260 км/ч 1400 пъти, без да му изтекат чорбите и карантията отдолу, значи буталата имат бъдеще. Но като гледам как НИКОЙ не пише коментари с шайбов телефон, значи нямат
  • #44
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Еб съм ги в задължителните дрегери. В нашият град не останаха живи хора па те тръгнали да се занимават с нас дето се ваксинираме с 700 грамови натурални напитки. Ще ги духаме тея дрегери с *** когато ни вдигнат заплатите и си купим юнашки модерни кабриолети пък нека патрулката дойде на проверка и нека с хиликоптер си я прибират обратно като се разбие из дупките на град Хуйно
  • #43
    2 rate up comment 0 rate down comment
    до 49 ( преди 7 месеца )
    Сега, като си избълва дълбоките мисли, защо не прочетеш статията да видиш, че не е за или против електрическите автомобили :D
  • #42
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    залагате си всичките пари и да видим, щото само дрънкате глупости, щели да забранят електричките???? леле
  • #41
    12 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Въпрос на време е да за забранят електрическите коли. Сега просто вкарват мишлетата в капана. Да се откажат от свободата на евтините и практични коли с ДВГ. После ще вдигнат данъците, ще сложат квоти и вдигнат цената на ел енергията и ще карате електрически коли...... ама някой друг път!
  • #40
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Мосю сиклист ( преди 7 месеца )
    А колело без батерия ще може ли да караме? Или там ще ни праснат някой данък...
  • #39
    3 rate up comment 2 rate down comment
    ( преди 7 месеца )