IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

11 причини защо идва краят на личния автомобил

Новите коли поскъпнаха драстично и тепърва ще растат. Но скоро ще е трудно да караме и употребявани

"Кола за всеки джоб и за всяка цел": под този девиз Алфред П. Слоун навремето превърна General Motors в най-големия производител на автомобили в света, а самия автомобил - в нещо общодостъпно. Притежаването на лично превозно средство даде на хората невиждана дотогава свобода, промени из основи трудовия пазар, увеличи конкуренцията между работодателите, разви изцяло нови индустрии, начело с масовия туризъм. Но днес все повече изглежда, че песента на личния автомобил е изпята. Просто защото девизът на Слоун вече не е в сила.
  
  
трафик, Париж
Дори и в заможните западноевропейски страни мнозинството хора не могат да си позволят нови автомобили. Какво ги очаква, когато днешните достъпни бензинови и дизелови коли втора ръка изчезнат от пазара?


Автомобилите поскъпнаха драстично в последните десетина години. Ако през 2010 една малка градска кола в сегмент В (Ford Fiesta, Opel Corsa) струваше около 20 000 лева, днес е над 30 000 лева. В С-сегмента, наричан още "класа на Golf", доскоро можехте да имате прилично оборудван автомобил за 30 000 лева. Сега границата е около 40 000 лева. Най-достъпните седани в D сегмента започваха от 40 000 лева, сега са над 50 000. И така нататък.
Поскъпването на колите надминава в пъти обичайния ход на инфлацията. А, според единодушното мнение на експертите, това е само началото. Ето десетте основни фактора, които ще оформят бъдещето на личния автомобил.
   
    
11 причини да се сбогуваме с евтините коли (ГАЛЕРИЯ):


 
     
* Статията на Константин Томов първоначално е публикувана в списание Bloomberg BusinessWeek Bg

 

0 от 500
  • #65
    2 rate up comment 0 rate down comment
    до Пако ( преди 1 месец )
    Изпуснал си едно Тъ- отпред :D По-скоро при тебе е като във вица - седя и мисля, седя и мисля, и накрая се оказва, че само седя
  • #64
    1 rate up comment 1 rate down comment
    до 63 ( преди 1 месец )
    Батка, нещо тежичко ти е падало на главата в детството, нали :D
  • #63
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Пако ( преди 1 месец )
    Чета и мисля за това същество което е писало тези редове с глупости, цял свят се занимава с производство на автомобили цената я определя клиента
  • #62
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    хаха, първичното европейско законодателство е над националното, невежи ...
  • #61
    3 rate up comment 3 rate down comment
    ха ха ( преди 1 месец )
    Хайде стига промивки на мозъците. Приемаме, че не всички закони на ЕС са пред нашето законодателство или направо излизаме от ЕС и филма с поробването приключва. От къде на къде трябва да се съгласяваме, че не трябва всеки да има автомобил.
  • #60
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Фантом ( преди 1 месец )
    Пълни глупости
  • #59
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    сравнявате музикални вкусове с една от най-големите индустрии в света???? много умно
  • #58
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Aced ( преди 1 месец )
    До четири години бензина ще е 5лв литъра, мислете му, особено хората които пътуват до работа всеки ден доста километри.. всичко ще е заради евро директивите които подготвят, горивата ще се оскъпят още, колите на старо харчещи по 10 лотра и нагоре ще се продават по 2 лева, защото няма да има кой да го вземе. Вършете си работата и пътувайте сега докато е евтино, че после като във соца - с же пе то.
  • #57
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 55 ( преди 1 месец )
    А нима не са умрели? Чичаците си слушаме старите неща отпреди 40 години. За хлапетата днес музиката е лейди гага
  • #56
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Принципно не е лошо да се ограничи по някакъв начин ползването на автомобили с ДВГ в града. Повечето хора ги ползват, щото е на цената на градския транспорт, пък имат свободата да мръднат някъде през деня да си свършат работа. Иначе тия дето вярват, че ще раздават електрички без пари и тия електрички ще вървят пак без пари са в голяма заблуда. Не ми пречат до момента, в който започват да подкрепят енергия само от ВЕИ и това се превръща в държавна политика.