IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Toyota GR Yaris в битка срещу VW Golf GTI и BMW 128ti на пистата

Японският хот-хеч се оказа доста по-бърз от конкурентите си (ВИДЕО)

Toyota GR Yaris всъщност не е типичното супермини. Този хот-хеч е разработен със съдействието на подразделението Gazoo Racing, като получава много от технологиите, с които тимът на Toyota участва в световния рали-шампионат.


Toyota GR Yaris


Моделът е построен на уникална платформа, която съчетава предната част на архитектурата GA-B и задната част на GA-C. И за разлика от стандартния Yaris, който се предлага само с 5 врати, версията GR е достъпна само с 3. Благодарение на олекотените алуминиеви панели и покрива от въглеродни влакна, хот-хечът тежи само 1280 кг. Прибавете към това 1,6-литровия двигател с 257 к.с. и получавате един много бърз автомобил.

Голямото предимство на GR Yaris обаче идва от системата за задвижване на четирите колела, която рядко се среща в този клас автомобили. В случая тя се казва GR-Four и е разработена именно за този модел, като има три режима на работа. При Normal въртящият момент е разпределен 60:40 между предния и задния мост, при Sport е 30:70, а при Track (писта) - 50:50.


Toyota GR Yaris


Всички това накара екипът на Cars.co.za да изправи японския хечбек срещу два други компактни автомобила със спортен характер - VW Golf GTI Mk8 (245 к.с.) и BMW 128ti (265 к.с.). Състезанието не е за ускорение на права отсечка, а за обиколка, като GR Yaris просто не остави шансове на съперниците си. Хот-хечът на Toyota даде време от 1:19,45 минути, оставяйки зад себе си VW Golf GTI - 1:21,51 и BMW 128ti - 1:23,89 минути.

Организаторите на надпреварата отчитат всички предимства на GR Yaris и най-вече системата за задвижване на четирите колела, но отбелязват и още нещо много важно. Този автомобил струва минимум 34 000 евро, а допълнителният пакет от оборудване излиза отг 4490 евро, което си е доста сериозна сума.


Снимки и видео: Car.co.za

0 от 500
  • #16
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Нико....... ( преди 1 месец )
    До 15#Е па колко да е по тежка!1312 кг е един Golf GTI и 1305кг е Yaris GR! Много по тежка е верно!!!чакам да ми кажеш сега за - конска сила /кг...... А това че Вагините немогат да направят 4х4 на малка спортна кола показва колко са праволинейни, без фантазия и най важното не знаят какво може да грабне клиента! А ти не си измисляй глупави оправдания,ами смени марката!
  • #15
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Екс ( преди 1 месец )
    Много странно сравнение: малък и лек автомобил, който е 4х4, се сравнява с по-големи и тежки, без да са 4х4, но с еднакъв брой коне!?!?!?!Е що за идиотщина - по тази логика да сравним едно Поло с една Корола, с еднакви коне, но само Полото да е 4х4! Отдавна е известно нещото наречено конска сила/килограм! При равни други условия, ускорението при една кола от 1,5 тона и 150 КС, ще е равно на ускорението на кола от 2 тона и 200 КС !!! А ако която и да е от тях е 4х4 ще има голямо преимущест ...
  • #14
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Istinata boli ( преди 1 месец )
    GR-a не бил в тази -онази лига!Стига глупости дръвчовци!Тая кола си е роад лигъл и ще смачка фасона на всичките ви немски недоразумения на всеки път (без магистрала, разбира се,те за това са правени "фургоните" ви,за лесно и по-правичко, да се чувствате "голяма работа")"Голямата работа" -грънци,обувате кафевите *** на първия по-сериозен път със завои!За сетен път японците им показаха как се прави - като е спорт модела-да е спорт, а не псевдо лигавщини!
  • #13
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 11# НЕ стокови версии на Yaris GR за сега са Litchfield's 305 hp,HKS's 475hp със 2JZ мотор но това е вече рали версия.! Има и още няколко,но ако бяха в един клас със R до сега да го бяха направили. GR e по скоро в класа на Поло и е чудо на инженерите от 3 цилиндъра вадят над 300hp.........
  • #12
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    ДО11#Не! И двете са напълно стокови! Това за което ти говориш е вече тунинг.GR има такъв който е над 320 ps. но и той е напълно стоков. Газоо рейсинг са същото каквото е и R и GTI,TCR за ВАГ! Ако искаш да видиш GR над 430ps разрови се в нета.
  • #11
    3 rate up comment 8 rate down comment
    До #10 ( преди 1 месец )
    Много просто! Голф R, като мине през ABT и отива към 400 коня. Това отговаря ли ти на въпроса?
  • #10
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 9#Как GR точно не е стоков,а R е стоков?
  • #9
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До #8 ( преди 1 месец )
    И какво като ще има Корола GR. Това кога? Щото има Голф R 320 кс. При това не в бъдещето! Голфа е стоков за разлика от GR!
  • #8
    8 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Като си помисля, че ще има и Корола GR ми става тъжно за болните ВАГин фенове. Тогава каква песен ще пеят, не знам.
  • #7
    8 rate up comment 4 rate down comment
    До #6 ( преди 1 месец )
    Понеже ти не си...