Toyota GR Yaris всъщност не е типичното супермини. Този хот-хеч е разработен със съдействието на подразделението Gazoo Racing, като получава много от технологиите, с които тимът на Toyota участва в световния рали-шампионат.
Моделът е построен на уникална платформа, която съчетава предната част на архитектурата GA-B и задната част на GA-C. И за разлика от стандартния Yaris, който се предлага само с 5 врати, версията GR е достъпна само с 3. Благодарение на олекотените алуминиеви панели и покрива от въглеродни влакна, хот-хечът тежи само 1280 кг. Прибавете към това 1,6-литровия двигател с 257 к.с. и получавате един много бърз автомобил.
Голямото предимство на GR Yaris обаче идва от системата за задвижване на четирите колела, която рядко се среща в този клас автомобили. В случая тя се казва GR-Four и е разработена именно за този модел, като има три режима на работа. При Normal въртящият момент е разпределен 60:40 между предния и задния мост, при Sport е 30:70, а при Track (писта) - 50:50.
Всички това накара екипът на Cars.co.za да изправи японския хечбек срещу два други компактни автомобила със спортен характер - VW Golf GTI Mk8 (245 к.с.) и BMW 128ti (265 к.с.). Състезанието не е за ускорение на права отсечка, а за обиколка, като GR Yaris просто не остави шансове на съперниците си. Хот-хечът на Toyota даде време от 1:19,45 минути, оставяйки зад себе си VW Golf GTI - 1:21,51 и BMW 128ti - 1:23,89 минути.
Организаторите на надпреварата отчитат всички предимства на GR Yaris и най-вече системата за задвижване на четирите колела, но отбелязват и още нещо много важно. Този автомобил струва минимум 34 000 евро, а допълнителният пакет от оборудване излиза отг 4490 евро, което си е доста сериозна сума.
Снимки и видео: Car.co.za