Mercedes-Benz G-Class с право се счита за една от най-големите оф-роуд икони в автомобилната история. Германският всъдеход се е доказал през годините като надеждна и проходима машина и си е спечелил уважението на редица конкуренти. Но, както става с всички подобни 4х4 "динозаври" фокусът на актуалното поколение е повече към лукса и пътя, отколкото към възможностите извън асфалта.
Не на това мнение са специалистите от германската компания Delta4x4, които от няколко десетилетия се занимават с подобрения за оф-роуд на редица всъдеходи, сред които, разбира се, е машината от тяхната родина. Дори историята на фирмата е тясно свързана с модела, след като основателят й Йозеф Лодер участва именно с 280GE Puch като асистиращ автомобил на рали "Дакар" през 1985 година, а неговият син Максимилиан прекосява Африка през 2013 година с G 350.
Още с излизането на настоящото поколение през 2018 година, от Delta4x4 се захващат с модела и започват да предлагат различни модификации, за да стигнат до завършен оф-роуд пакет, с който германската машина да се чувства също толкова добре извън пътя, колкото и на него. И както може да се види от снимките, определено са се справили доста добре.
Това, което веднага приковава вниманието, са 80-милиметровите уширения на калниците. Тяхната цел, освен да се впишат хармонично с дизайна на Mercedes G-Class, е да поберат масивни гуми за всякакви терени с размер 35×12.5R20 или 315/60R20 на презентационния екземпляр (компанията предлага също и колела с диаметър от 18 до цели 23 инча).
Естествено, сами по себе си по-масивните колесни арки не стигат за побирането на масивни колесни гуми. Затова компанията монтира 50-милиметров лифт кит на окачването с амортисьори Bilstein и пружини Eibach. Отделно е инсталиран и 50-милиметров бодилифт кит, като така клирънсът на всъдехода нараства с 80 мм до внушителните 290 мм. Което пък повишава ъглите на атака и спускане до 35 градуса.
Оф-роуд пакетът включва още експедиционен багажник, на който могат да се прикачат различни аксесоари като кутии за багаж, туби за гориво, пътечки за буксуване и дори покривна палатка. В допълнение се предлага и стълба за качване на покрива, както и усилена стойка за резервната гума. Отпред е монтиран и стоманен ролбар, който да пази решетката и радиатора, а под шасито са налични и масивни защити.
От Delta4x4 все още не са посочили цени за оф-роуд пакета или отделните аксесоари, но като знаем колко скъп е стандартния Mercedes-Benz G-Class, не считаме, че собствениците му ще се притеснят да отделят бюджет за подобни подобрения.
Повече снимки на модифицирания Mercedes-Benz G-Class вижте в галерията: