Компанията Lexus официално представи новото, четвърто поколение на модела си LX, който представлява доработен и по-луксозен вариант на представената по-рано тази година Toyota Land Cruiser 300.
Всъдеходът на луксозната марка е преминал на модулната платформа GA-F, благодарение на която теглото му е намалено с около 200 кг. В същото време твърдостта на каросерията е увеличена с 20%, а центърът на тежестта е по-ниско. Разстоянието между двете оси не е променяно от излизането на оригиналния модел през 1995 година и и си остава 2850 мм.
Дизайнерите на Lexus са променили вретенообразната решетка на радиатора и са поставили на LX нова главна оптика със система за адаптивно управление на дългите светлини BladeScan. Вместо логото на марката върху вратата на багажника е поставено нейното име, а задните светлини са съединени. В профил премиум-моделът прилича на Land Cruiser, но има различно остъкление и задни стойки.
В салона разликите са много по-големи. Ако моделът на Toyota се предлага с мултимедийна система с екрани диагонал с 9 или 12,3 инча, то при Lexus има два монитора. Горният е 12,3-инчов, като е предназначен за навигацията, общите настройки на автомобила и за асистента Multi-terrain Monitor, който следи пространството под дъното и около колелата. Долният 7-инчов дисплей отговаря за климатика и за система за избор на режимите на движение, сред които, както при Land Cruiser 300, попадат два нови - Auto (автоматичен) и Deep Snow (Дълбог сняг).
За първи път в историята Lexus LX получава 4-местна VIP-версия Ultra Luxury с разделени седалки на втория ред, които се накланят под ъгъл до 48 градуса. Седалката на предния пасажер се мести и освобождава пространство от 1,1 метра за краката. В централния подлакътник е вграден тъч-скрийн за управление на функциите за комфорт, а в гърбовете на предните седалки да поставени екрани на развлекателната система.
Още новост е модификацията F Sport. Тя се отличава от стандартния модел по специалните 22-цолови джанти, решетка на радиатора, спортните кресла с увеличена странична поддръжка и декора на салона. Този всъдеход получава самоблокиращ диференциал Torsen на задната ос и други настройки на адаптивното окачване, на системата за стабилизация и на кормилното управление.
Изненада при гамата двигателя няма, като те са идентични с тези на новия Land Cruiser 300. Мястото на модификацията LX 570 с 5,7-литров атмосферен V8 заема LX 600 с 3,5-литров мотор с 6 цилиндъра, развиващ 415 к.с. и 650 Нм. Ще се предлага и LX 500d с 3,3-литров турбодизелов V6 с 300 к.с. и 700 Нм, който измества LX 450d с 4,5-литровия V8. Скоростната кутия във всички случаи е 10-степенна автоматична.
Още снимки на новото поколение на всъдехода - вижте в галерията:
Снимки: Lexus