Понижаването на разхода и емисиите не е задача само за конструкторите на автомобилни двигатели. Има още два сигурни начина да се постигне то. Единият е да се понижи теглото - но това е трудна задача в наши дни, когато автомобилите се оборудват с все повече и по-сложни нови системи. Другият е да се подобри аеродинамиката.
Новият Mercedes EQS
От Mercedes се хвалят, че EQS, новият им електрически флагман, има коефициент на въздушно съпротивление от едва 0.20, което го прави най-аеродинамичната серийна кола, произвеждана някога. По това може да се спори единствено ако се задълбаем върху значението на термина "серийна". Но при всички случаи ЕQS е значима крачка по пътя към идеалната аеродинамика. Което е добър повод да си примопним другите такива значими крачки - моделите, които изведоха борбата с въздуха до нови висоти.
10 коли с емблематична аеродинамика (ГАЛЕРИЯ):
У нас все още наричаме този модел "циганското Ферари", със смесица от респект и подигравка. Но през 1989 Calibra бе много новаторски автомобил - с изчистен екстериор, хубави пропорции и наистина впечатляваща аеродинамика. Последното си личи от пръв поглед: нисък, елегантен профил, с предна решетка, сведена до възможния минимум. Дори и днес доста автомобили не са в състояние да бият постижението на този стар Opel.