Понижаването на разхода и емисиите не е задача само за конструкторите на автомобилни двигатели. Има още два сигурни начина да се постигне то. Единият е да се понижи теглото - но това е трудна задача в наши дни, когато автомобилите се оборудват с все повече и по-сложни нови системи. Другият е да се подобри аеродинамиката.
Новият Mercedes EQS
От Mercedes се хвалят, че EQS, новият им електрически флагман, има коефициент на въздушно съпротивление от едва 0.20, което го прави най-аеродинамичната серийна кола, произвеждана някога. По това може да се спори единствено ако се задълбаем върху значението на термина "серийна". Но при всички случаи ЕQS е значима крачка по пътя към идеалната аеродинамика. Което е добър повод да си примопним другите такива значими крачки - моделите, които изведоха борбата с въздуха до нови висоти.
10 коли с емблематична аеродинамика (ГАЛЕРИЯ):
Ето още един пример колко добре работи решението на Кам в практиката. Само че GS от 1970 година има почти десетилетие допълнителен напредък в сравнение с Giulia. Благодарение на него и на твърде оригиналния дизайн на Citroen, колата постига съпротивление от 0.31.
Французите и преди това имат добри постижения (легендарният DS например е с 0.36, много впечатляващ резултат за 50-те години), но с GS вкарват аеродинамиката и в по-достъпния ценови сегмент. И тук ключът е в опростените форми, в полегатия покрив и в рязко отсечената задница, която освобождава въздушния поток възможно най-скоро.