fallback

Новите господари на автомобилния свят

Tesla, BMW, VW, Hyundai - чии батерии ползват всъщност най-големите производители?

Повече от столетие производителите на автомобили бяха госпостващата класа на този толкова могъщ сектор от световната икономика. Те бяха видимата му част, те владееха мечтите на хората, те прибираха лъвския пай от печалбата в него.             Но сега секторът е на път да претърпи тектонична промяна. Причината е в електромобилите. "Около 50% от цената на един съвременен електромобил се пада на батерията... А 80% от цената на батерията се пада на клетките, които я съставят", обясни наскоро Филип Брюне, старши вицепрезидент на Renault Group по задвижването, пред Automedia.bg. Нито един автомобилен производител обаче не произвежда такива клетки в значими количества - дори и Tesla. В миналото господари на автомобилния свят бяха европейските и американските компании. Сега новите властелини са производителите на батерии - а 10-те най-големи сред тях до един са от Азия. Трите лидера в този сегмент държат почти 70% от световния пазар.          Производителите на автомобили дълго време подценяваха батериите и се задоволяваха да разчитат на външни доставчици. Със засилването на политическия натиск за преминаване към електромобили обаче им се наложи бързо да размислят и днес почти всеки автомобилен гигант има мащабни планове за "собствено" производство на батерии. Кавичките на "собствено" не бива да ви учудват: автомобилните компании нямат необходимото know-how, за да си правят батериите съвсем сами. Когато VW или Renault ви говорят за "собствени батерии", те имат предвид всъщност джойнт-венчъри с вече съществуващи играчи в този сектор.

Ярък пример за нарастналата мощ на производителите на батерии е настоящият световен лидер - китайската Contemporary Amperex Technology, или CATL. За по-малко от десетилетие тя извървя пътя от нулата до пазарна капитализация от 189 милиарда долара - повече от всеки автомобилен производител, освен Tesla и Toyota. Нека видим и кои са останалите девет имета в тази нова автомобилна "аристокрация".        10-те най-големи производители на автомобилни батерии (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #12
    Мдаа ( преди 2 години )
    немците ги нема никъде не може да си технологично изостанал при мат да гориш кю мюр и петрол в Рур и да се биеш в гърдите примитивно като самите тях
  • #11
    TSLA ( преди 2 години )
    Батерия с живот 1.6 млн. км на цена под 100 долара за кВтч... Продавам дизелово Дукато с предно предаване. Вътре никога не е пушено; пуши само отзад. Леко.
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Да си виждала зарядното? ще е най-задавания въпрос в бъдеще.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Бай *** пак реве, че няма да може скоро да диша изгорелите газове и да се трови.
  • #8
    До 6 ( преди 2 години )
    И къде си го чел това? У фейса ли?
  • #7
    до край ( преди 2 години )
    Рече и отсече! И какво като не правят батерии? Не могат да купуват? Автопроизводителите не правят и акумулатори, окачване, компресори, ск кутии и още една камара неща. Защо си мислиш че трябва всеки да си прави батериите сам?
  • #6
    До #4 ( преди 2 години )
    Норвегия беше и първата страна приела и парадираща новото нормално- Евро атлантическите хомо подтикван ия над децата в училище, третия пол, хомо браковете, превръщането на нормални деца в хомосексуалистчета. Пак Норвегия се има за нещо като ваксинационен доайен, приемащи сляпо всички нужни и ненужни мерки относно фейк пандемията.. И те са част от по-голямото зло, което контролира света.
  • #5
    край ( преди 2 години )
    Кой ви казава че "икономиката трябва да се задвижи". Каузата на сегашната икономика е дълбоко погрешна - целта и е все по-голямо потребление. Това не съвпада с целта с която живеят хората. Каузата и на икономиката вкл. трябва да е повече човешко щастие. Човешкото щастие от един минимум нагоре не е пряко свързано с потребяването.Който си мисли че когато всички хора на света се сдобият с коли ще настане световното щастие се лъже.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Нещо което много ме дразни е как манипулират хората със зелената политика. Например посочват Норвегия и казват ето тази държава е за пример. Там вече купуват само електрически коли и ползват зелена енергия. Обаче премълчават важните факти! Никой не ви казва че Норвегия e само 5.39 мил. население разположено на 385 207 кв. км. територия с предимно планински терен и имат над 1500 ВЕЦ които произвеждат целогодишно ток. Отделно че имат и много нефт и газ за отопление и за индустрията.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Със тая примитивна технология до никъде няма да стигнем! Не може да задвижваш икономика с батерии за лаптопи и мобилни телефони. Това не е нито екологично нито устойчиво нито евтино! Докато не измислят начин да ползваме водород прогрес няма да има! Водородната икономика е единственият шанс. Американците начело с глу-пакът Мъск отново поведоха света в грешна посока и това всички ще го разберат съвсем скоро. Батериите не са алтернатива на ДВГ!
fallback
Последни