fallback

Jaguar Land Rover прекратява битката с Volkswagen

Британците имаха претенции към технология за луксозни SUV, която конкурентът им използва

Компанията Jaguar Land Rover Automotive е постигнала споразумение с Volkswagen Group и прекратява съдебните дела, които заведе срещу германския производител. Причината за тях беше функция на системата за задвижване на четирите колела, използвана от SUV-модели на VW Group при шофиране по тежък терен.

В случая спорът между двата производителя беше функция, при която с едно завъртане на копче водачът инструктира системите на превозното средство да се адаптират към различни терени. Първоначално то се появи в Jaguar F-Pace и Land Rover Discovery, но след това започна да се използва и от други производители на луксозни SUV.

Това накара JLR да подаде жалби до съдилища в Германия и САЩ, както и до Международната търговска комисия във Вашингтон. Британците дори се опитаха да блокират вноса в САЩ на модели на Porsche, Lamborghini, Audi и Volkswagen, които са оборудвани с тази функция (Terrain Response) , като обявиха, че тя е техен патент и се използва без разрешение.

Според анализатора на Bloomberg - Джоел Левингтън, Jaguar е имал „потенциал да спечели над 200 милиона долара годишно като приходи от съдебното си дело за нарушаване на патенти срещу Porsche, Audi, Lamborghini и Volkswagen“. Явно обаче британците са се съгласили на споразумение извън съдебната зала. Какво са неговите параметри, остава тайна.

Компанията заведе първото си дело срещу VW Group още през 2018 година, като то беше заради използването на системата от Bentley Bentayga. Любопитното е, че Bentley не е страна по делото от 16 ноември, в което JLR се опитва да спре вноса в САЩ на Porsche Cayenne, на Lamborghini Urus, на Audi Q8, Q7, Q5, A6 Allroad и e-tron, както и на VW Touareg.

fallback
  • #12
    Как, бе ( преди 3 години )
    Британци?? От кога са британци???
  • #11
    Petroff ( преди 3 години )
    Аман от англичани и американци(по-скоро от правителствата и службите им).Да им имам патента, имам я тази и функция и съм и я пускал веднъж , за да я пробвам- горе долу пълен ***. Смяна на спортен и комфортен режим е повече от достатъчна. Даже с хелдекс 4х4 не виждам в комфортен(стандартен) режим да има проблем с терените по които се движат горе изброените автомобили.И защо бентлито е извън иска? Сигурно Ровър им се възхищават и няма общо с държавната политика и брекзит. Англичани...
  • #10
    Без ( преди 3 години )
    Лесен начин да припечелиш някой лев, когато колите ти не струват и никой не ги купува.
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    Нормално ти умен немец виждал ли а за да измисли нещо един човек трябва да е умен.
  • #8
    До 8 ( преди 3 години )
    Точно за въртящото копче става въпрос, иначе адаптивното окачване е доста старо и не е измислено от Ягуар от GM през 2002г.
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Немците така правят технологии,като крадат безогледно и нагло.
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    До 6,проблема не е в копчето,което се върти или лоста който се движи нагоре,надолу или настрани. Проблема е в това,че с едно превключване системата сама избира кога,къдеи какво да прави,а не толкова копчето. Патента е за т.нар. умна система,а не пластмасата отгоре.
  • #5
    Смех ( преди 3 години )
    А то щото немските патенти не са гшупости
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Дам в държави, в които всеки де би л може да осъди заведение защото кафето му пари, какъв е проблема да осъдиш някой, че сложил копче вместо лостче за система, която действа идентично при всички паркетници с отворени дифове -през спирачките блокира съответното ненатоварено колело и преразпределя въртящия момент към колелото, което има сцепление.
  • #3
    Анонимен ( преди 3 години )
    Е какъв патент може да е това че със завъртане на копче се променят някакви настройки ? По тази логика няма ли патент че копчето на климатика регулира температурата ? Или че завъртането на волана променя посоката на движение ?
fallback
Последни