Компанията Jaguar Land Rover Automotive е постигнала споразумение с Volkswagen Group и прекратява съдебните дела, които заведе срещу германския производител. Причината за тях беше функция на системата за задвижване на четирите колела, използвана от SUV-модели на VW Group при шофиране по тежък терен.
В случая спорът между двата производителя беше функция, при която с едно завъртане на копче водачът инструктира системите на превозното средство да се адаптират към различни терени. Първоначално то се появи в Jaguar F-Pace и Land Rover Discovery, но след това започна да се използва и от други производители на луксозни SUV.
Това накара JLR да подаде жалби до съдилища в Германия и САЩ, както и до Международната търговска комисия във Вашингтон. Британците дори се опитаха да блокират вноса в САЩ на модели на Porsche, Lamborghini, Audi и Volkswagen, които са оборудвани с тази функция (Terrain Response) , като обявиха, че тя е техен патент и се използва без разрешение.
Според анализатора на Bloomberg - Джоел Левингтън, Jaguar е имал „потенциал да спечели над 200 милиона долара годишно като приходи от съдебното си дело за нарушаване на патенти срещу Porsche, Audi, Lamborghini и Volkswagen“. Явно обаче британците са се съгласили на споразумение извън съдебната зала. Какво са неговите параметри, остава тайна.
Компанията заведе първото си дело срещу VW Group още през 2018 година, като то беше заради използването на системата от Bentley Bentayga. Любопитното е, че Bentley не е страна по делото от 16 ноември, в което JLR се опитва да спре вноса в САЩ на Porsche Cayenne, на Lamborghini Urus, на Audi Q8, Q7, Q5, A6 Allroad и e-tron, както и на VW Touareg.