fallback

3 примера за това, как шофьорите убиват механичната кутия (и един мит)

Дори най-здравата трансмисия може да се повреди, ако с нея се отнасят зле

Сред шофьорите широко разпространено е мнението, че някои вредни навици могат да извадят от своя механичната скоростна кутия. Най-често допусканите от човека зад волана грешки са четири - те държат ръката си върху лоста на скоростите, не натискат съединителя докрай, държат непрекъснато левия си крак на съединителя и през зимата не подгряват автомобила си.

Наистина ли тези действия са пагубни за скоростната кутия? Ето какво мисли един експерт, работещ в автомобилен сервиз:

"Напълно вярно е, че вредните навици на шофьора водят до износване и до повреди на механичната скоростна кутия. Държейки ръката върху скоростния лост, ние натоварваме механизма за превключване и това води до износване. Натиснатия не докрай съединител кара синхронизаторите да работят под по-голямо натоварване и това съкращава ресурса им. А навикът постоянно да се държи крака на педала на съединителя го натоварва значително, тъй като дисковете му се търкат в един друг, а жилото се износва по-бързо.

Що се касае до загряването на механичната скоростна кутия през зимата - това на практика е невъзможно. Загубите при триене в нея са малки, затова и тя загрява от топлината на двигателя. Ако при студено време скоростите се включват много трудно, то е добре да проверите дали маслото в агрегата е с правилен вискозитет", посочва Алекс Ревин.

Експертът препоръчва и още две неща, които ще удължат живота на механичната скоростна кутия. Не трябва да се намалява скоростта на автомобила при преминаване през неравности на пътя с частично натискане на педала на съединителя. Това ще доведе до пробускуване, което износва дисковете. Освен това, много шофьори следват предписанията на производителя и никога не сменят маслото в скоростната кутия, а това е грешка.

"С години маслото започва да абсорбира продукти като прах и влага, които са проникнали през вентилатора и това води до неговото износване. Затова маслото трябва да се сменя задължително, като в механичната скоростна кутия се препоръчва това да става на всеки 120 000 км пробег, а в автоматичната - на всеки 90 000 км", категоричен е Ревин.

Той допълва, че съвременните механични скоростни кутии изкарват значително по-дълго време отколкото тези на автомобилите от миналия век. Понякога те надживяват дори самата кола, но това се случва само при правилна експлоатация и поддръжка.

fallback
  • #10
    Гог ( преди 3 години )
    А маслото на съединителя кога се сменя? Питам за един приател . Щот аз съм с автоматик.
  • #9
    Бат Митко ( преди 3 години )
    ТОВА,КОЕТО ПИШЕТЕ ЗА СКОРОСТНИТЕ КУТИИ,НЯМА НИЩО ОБЩО СЪС СЪЕДИНИТЕЛЛЯ И ОБРАТНО.ЯВНО ИМАТЕ ПРОПУСКИ В ЗНАНИЯТА И ВЗАИМОДЕИСТВИЕ НА ОТДЕЛНИТЕ ВЪЗЛИ.
  • #8
    Читател ( преди 3 години )
    Тотално противоречие в интервала за смяна на масло. Сменете си дилъра скапани драскачи !!!!
  • #7
    TSLA ( преди 3 години )
    #3 Ако началниците му дават 5 лева и искат 3 статии за 5 минути? За тия 5 лева искаш инженер-преводач? Айде малко по-сериозно. В коя БГ фирма шефчетата се интересуват от нещо друго, освен пари? Текучество и ниско качество. Даже са доволни, че Петър стои и им бачка.
  • #6
    До 7 ( преди 3 години )
    Вече пишеш глупости. Отиди на майстор и попитай, отиди в оторизирон сервиз и питай. Дори при леко докосване на скоростния лост, лагерът на съединителя опира в него и се движи с оборотите, с които се движи двигателят на колата. Това скъсява животът му и е една от най-важните причини за бързото износване на съединителя. Моля хора които не са виждали отворена трансмисия да не учат хора, които ежедневно ремонтират такива. По-добре слушайте експертите.
  • #5
    До #5 ( преди 3 години )
    А от първото изречение разбра ли нещо ? Цитирам " Сред шофьорите широко разпространено е мнението, че някои вредни навици могат да извадят от своя механичната скоростна кутия. " ??
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    "...като в механичната скоростна кутия се препоръчва това да става на всеки 120 000 км пробег, а в механичната - на всеки 90 000 км"," !?!? Не разбрах на колко км се сменя маслото на механичната кутия?:)))
  • #3
    До 2 ( преди 3 години )
    Не е мит, това ще ти го кажат във всеки автосервиз, особенно ако нямаш подлакътник и ръката ти изцяло виси на скоростния лост, виж ако си облегнал ръката на подлакътника и само пръстите ти докосват скоростния лост, най-вероятно няма да има проблеми, но ръка отгоре не е добре.
  • #2
    Аз ( преди 3 години )
    Искам да попитам г-н Петър Захариев да не би да е някакъв началник или собственик на сайта, че никога никой не му редактира статиите, нито пък някой взема мерки за подобряване на писмената му култура?
  • #1
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    Това с държането на ръката върху лоста също е мит. Не си спомням кое списание беше, но го разби напълно. натискът върху механизма е толкова малък, че фактически няма износване. Виж за другото съм съгласен.
fallback
Последни