fallback

3 примера за това, как шофьорите убиват механичната кутия (и един мит)

Дори най-здравата трансмисия може да се повреди, ако с нея се отнасят зле

Сред шофьорите широко разпространено е мнението, че някои вредни навици могат да извадят от своя механичната скоростна кутия. Най-често допусканите от човека зад волана грешки са четири - те държат ръката си върху лоста на скоростите, не натискат съединителя докрай, държат непрекъснато левия си крак на съединителя и през зимата не подгряват автомобила си.

Наистина ли тези действия са пагубни за скоростната кутия? Ето какво мисли един експерт, работещ в автомобилен сервиз:

"Напълно вярно е, че вредните навици на шофьора водят до износване и до повреди на механичната скоростна кутия. Държейки ръката върху скоростния лост, ние натоварваме механизма за превключване и това води до износване. Натиснатия не докрай съединител кара синхронизаторите да работят под по-голямо натоварване и това съкращава ресурса им. А навикът постоянно да се държи крака на педала на съединителя го натоварва значително, тъй като дисковете му се търкат в един друг, а жилото се износва по-бързо.

Що се касае до загряването на механичната скоростна кутия през зимата - това на практика е невъзможно. Загубите при триене в нея са малки, затова и тя загрява от топлината на двигателя. Ако при студено време скоростите се включват много трудно, то е добре да проверите дали маслото в агрегата е с правилен вискозитет", посочва Алекс Ревин.

Експертът препоръчва и още две неща, които ще удължат живота на механичната скоростна кутия. Не трябва да се намалява скоростта на автомобила при преминаване през неравности на пътя с частично натискане на педала на съединителя. Това ще доведе до пробускуване, което износва дисковете. Освен това, много шофьори следват предписанията на производителя и никога не сменят маслото в скоростната кутия, а това е грешка.

"С години маслото започва да абсорбира продукти като прах и влага, които са проникнали през вентилатора и това води до неговото износване. Затова маслото трябва да се сменя задължително, като в механичната скоростна кутия се препоръчва това да става на всеки 120 000 км пробег, а в автоматичната - на всеки 90 000 км", категоричен е Ревин.

Той допълва, че съвременните механични скоростни кутии изкарват значително по-дълго време отколкото тези на автомобилите от миналия век. Понякога те надживяват дори самата кола, но това се случва само при правилна експлоатация и поддръжка.

fallback
  • #20
    Фермер ( преди 3 години )
    Скоростните кутии имат отдушници за вентилация,явно това са превели като вентилатори.
  • #19
    Иван Петров ( преди 3 години )
    Аутомедия, чета излиянията ви, коментарите на експертите, които изпитват затруднение в наливането на течност за чистачките, грамотността на всички в Интернет пространството и се посирам. А го правя докато ***, което вече е притеснително, щото някой ден ще си избърша свинктера с телефона, а принципно използвам вода.Толкова сте зле! Закривай!
  • #18
    Малиииии.... ( преди 3 години )
    Какви жила на съединителя? Тази статия да не е копирана от вестник през1960г.?
  • #17
    анонимен ( преди 3 години )
    То явно за тях скоростната кутия е тенджера с похлупак и прахта, разбираш ли влиза вътре-пълен смях...
  • #16
    Бай Иван ( преди 3 години )
    Къде е тоя вентилатор на скоростната кутия??Цял ден го търся и го няма!!Аз само да го намеря и м......!!
  • #15
    Последно ??? ( преди 3 години )
    "като в механичната скоростна кутия се препоръчва това да става на всеки 120 000 км пробег, а в механичната - на всеки 90 000 км", категоричен е Ревин."ГОЛЕМИ ШЕГАДЖИИ сте в тази Аутомедиа Инвестор...;-)
  • #14
    Хм ( преди 3 години )
    Поредната ужасна статия....
  • #13
    Ангел ( преди 3 години )
    Търсих вентилатора на кутията...няма ! Ужас ами ако съм го убил !??
  • #12
    анонимен ( преди 3 години )
    това което не го убива го прави по яко не важи за механичната кутия
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    Ако си държите ръката на скоростния лост това води до излишно натоварване на втулките и синхронизаторите на трансмисията и съответно до тяхното износване.Просто и ясно, който не е разбрал, си е негов проблем, все пак ако няма глупави хора, сервизите нямаше да имат работа. Още когато отидеш на първия урок кормуване инструктура ти казва да не си държиш дясната ръка на скоростния лост а да държиш волана с две ръце на 2 без 10. Някой хора обаче се мислят за Вин Дизел.
fallback
Последни