Двигателят V12 е "Свещеният Граал" на автомобилите. Легендарни производители като Ferrari и Lamborghini са изградили репутацията си върху него още от самото си създаване. В наши дни обаче компаниите са принудени да намаляват разхода на горива и съответно вредните емисии, което ги кара да съкращава броя на цилиндрите.
И все пак има няколко производителя, които все още продължават да се борят с трендовете на автомобилна индустрия. Те са упорити и не се отказват от V12 моторите. Ето и кои са малкото "оцелели" модели с такива двигатели, предлагани на пазара.
Последните оцелели модели с V12 (ГАЛЕРИЯ):
Тази суперкола излезе през 2011 година, за да замени Zonda, като е оборудван с оригинален двигател на Mercedes-AMG. Това е 6,0-литров V12, който доставя 700 к.с.и 1000 Нм въртящ момент. Скоростта, която Huayra може да достигне, е впечатляваща - 370 км/ч.
За да се справи с високия въртящ момент от 1000 Нм, Pagani се обърна към британската компания Xtrac, която доставя напречно монтираната 7-степенна последователна скоростна кутия. През 2017 година. беше представена и версията Roadster, използваща същия двигател, но с мощност от 764 к.с., за да компенсира разликата в теглото.
Обем: 5980 куб. см
Мощност: от 700 - 764 к.с.
Въртящ момент: 1000 Нм
Ускорение от 0 до 100 км/ч: 3 секунди
Максимална скорост: 370 км/ч