IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Норвегия приключва с конвенционалните автомобили до 6 месеца

След април 2022 година в страната ще се продават само електрифицирани модели

Норвегия е една от страните, които са си поставили за цел първи да забранят продажбата на автомобили с двигател с вътрешно горене. Замисляният от властите срок за това е 2025 година, но статистиката на продажбите показна, че това може да стане още по-рано - през април 2022 година, прогнозира Автомобилната федерация на Норвегия.


електромобили


В случая тя се позовава на данните от последните 4,5 години. Ако през периода януари-август 2017 година моделите с двигател с вътрешно горене (бензинов или дизелов) са заемали над 50% от пазара, то през първите 8 месеца на 2020 година техният дял е 21%. А за периода януари-август 2021 година техните продажби са едва 9,66%.

За първите 8 месеца на тази година в Топ 15 по продажби в страната са 14 електромобила и един хибрид. Най-успешният модел само с двигател с вътрешно горене е дизеловият Volkswagen Tiguan, който се нарежда едва на 38-о място.


електромобили


Изчисленията на експертите, подкрепени със съответната графика, показват, че ако този темп се запази, то продажбите на автомобили с двигател с вътрешно горене ще достигнат до нулата през април 2022 година. Като цяло, до момента над 90% от продажбите в Норвегия се падат на електромобили и хибриди.

По света, разбира се, ситуацията е различна, но и там се отчита тенденция за увеличаване на ръста на продажби не електрифицирани автомобили. По данни на компанията за анализи през първата половина на 2021 година в света са продадени 2,6 млн чисти електромобили и зареждащи се хибриди, което е със 160% от същия период на 2020 година.


електромобили


Прогнозата е, че за 2021 година електрифицираните автомобили ще достигат 5 млн от общо 71 млн продадени коли. По региони колите на ток (EV+PHEV) са разпределени така: Китай - 47%, Европа - 40%, САЩ - 10% и останалите пазари - 3%. При производителите Tesla заема 15% от пазара, концернът Volkswagen - 13%, китайският SGMW - 11, а по 6% държът групата BMW и концернът Stellantis (общо всички тези компании държат 51% от пазара).

0 от 500
  • #37
    8 rate up comment 8 rate down comment
    До 34 ( преди 2 месеца )
    И какво не виждаш, не разбирам? Като са включени с каква мощност зареждат? В София са включени 1 млн бойлера, нали? Е, на колите зареждат със същата мощност на домашни зарядни! Какво не ти е ясно? А нощно време, консумацията е много ниска в сравнение, с деня и въобще, даже няма да натовари системата!
  • #36
    7 rate up comment 3 rate down comment
    До 31 ( преди 2 месеца )
    В Норвегия, градските автобуси са на ток, започват вече и извънградски. Камиони има на ток, фериботи на ток. Така, че защо да е проблем и линейките да са на ток?
  • #35
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Оооооо.... ( преди 2 месеца )
    ....колко омразотролопоръчкова статия. Веднага тичам да си купя една бензинка!
  • #34
    12 rate up comment 7 rate down comment
    Al ( преди 2 месеца )
    Добре де, 1млн. автомобили в София едновременно да зареждат батериите ... Не виждам как ще стане!
  • #33
    4 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    кажи какво дизелче искаш да си вземеш да се посмеем всички
  • #32
    8 rate up comment 8 rate down comment
    До11 ( преди 2 месеца )
    Аха.Ще станат по-евтини.Двг ще стане 75К а електричката с 1тон акумулатори 70К.То и зехтина стана по-евтин от олиото.
  • #31
    12 rate up comment 7 rate down comment
    Петър ( преди 2 месеца )
    Как Ви се струва да чакаш линейка на ток зимата в планините на Норвегия........нека бъдем реалисти за сега и в обозримо бъдеще ще се движат всякакъв вид транспорт......и все още няма да се засаждат масово нови гори а ще се секат все още оцелелите поне до 2050 такива са плановете на умните еко глави....
  • #30
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    Не я виждам тая работа с електричните скоро да стане.В момента се опитвам да поръчам нова кола и ми казват навсякъде доставка 6-9 месеца.Смятай ако се юрнат всички да купуват електрически колко ще се чака.Не че масовият купувач има пари за нова кола.Остава и проблема с инфраструктурата у нас.Ние не можем един път да закърпим 10 години инфраструктура за ел.коли ще правим.Има да дремем по 5 часа за заряд до Пампорово.Аз поне планирам да взема един нов дизел сега за път и после някоя Ел.плюнка за г
  • #29
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    Не я виждам тая работа с електричните скоро да стане.В момента се опитвам да поръчам нова кола и ми казват навсякъде доставка 6-9 месеца.Смятай ако се юрнат всички да купуват електрически колко ще се чака.Не че масовият купувач има пари за нова кола.Остава и проблема с инфраструктурата у нас.Ние не можем един път да закърпим 10 години инфраструктура за ел.коли ще правим.Има да дремем по 5 часа за заряд до Пампорово.Аз поне планирам да взема един нов дизел сега за Фулъм път и после някоя Ел.плюнк
  • #28
    13 rate up comment 22 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Бай *** си мисли, че ще кара таратайки с ДВГ още 50 год. Дали си ползва още Нокията от 90-те. Същото ще е и с колите.