IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Проблем с акумулатора тормози Ford Mustang Mach-E

Системата за рекуперация при спиране ползва прекалено много енергия и блокира мотора

През последните месеци Ford Mustang Mach-E на няколко пъти попадна в заглавията на медиите, след като постави световен рекорд по нисък разход на енергия и в същото време записа отлични печалби. Оказва се обаче, че електрическият кросоувър има сериозен проблем, който се появи при машините, продадени на територията на Норвегия.


Ford Mustang Mach-E


При 6 бройки от модела се е стигнало до излизане от строя на основни системи, в това число и задвижващия агрегат, като причината е в системата рекуперация при спиране, която използва прекалено много енергия.

Според съобщенията, група собственици на електромобила са пътували по един от популярните туристически маршрути в Норвегия, като само за няколко дни 6 от кросоувърите са излезли от строя. Стигнало се е до прегряване на акумулатора, който автоматично се изключва и съответно колела блокират.

За щастие, няма пострадали хора, а от норвежкото представителство на Ford обявиха, че имат решение на проблема. Причината за него е, че автомобилът не е подготвен за връщането на толкова много енергия в акумулатора. Съответно, се активира функция за безопасност, която изключва системата, за да предотврати по-тежки последствия.

Компанията вече е готова с нов софтуер, който трябва да бъде качен на електромобилите от модела. Това може да стане от разстояние - при обновяване на системата Power-Up OTA (нейният нов вариант ще е готов през септември) или с посещение в сервиз на Ford, където новото програмно оборудване ще бъде качено веднага на автомобила.

Снимка: Ford

0 от 500
  • #6
    3 rate up comment 0 rate down comment
    TSLA ( преди 4 месеца )
    #1 да, там няма аматьорски изпълнения като това - да не си си настроил системата да посрещне киловатите от рекуперацията. Или като при Тайкан - да гасне по време на движение, щото падал 12V акумулатор и сработвали релетата... И все пак: знаете ли, че... Рекуперацията на Тайкан вкарва в батерията до 265 киловата при спиране (175 от преден мост, 90 от заден). 100 kW дизелов генератор ти е с големината на хол! А това са 360 коня обратна тяга! Дето трябва да я обърнеш от AC към DC.. Урудска работа!
  • #5
    3 rate up comment 0 rate down comment
    VAYK ( преди 4 месеца )
    Суперчарджъра в Парадайса изглежда брутално! Но не разбрах какви са тия кони и е ъпове наспирали там?!?!? Да няма промяна в политиката на Тесла, която да съм пропуснал:)))
  • #4
    6 rate up comment 3 rate down comment
    До 3 ( преди 4 месеца )
    Модел 3 е най-добрата електрическа кола с минимално проблеми!
  • #3
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Цацар Гешев ( преди 4 месеца )
    Точно Тесла са, най-зле защото правят миксери повече от 10 години, а все още бият всички по дефекти. Безспорно са рекордьори по технически проблеми от всякакво естество.
  • #2
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Ако и не приличаше на изтумбен чайник, грешка нямаше да има.
  • #1
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Учат се децата. От всички производители, най-научени са Тесла, но и те все още си правят експерименти от време на време. Поне реагират със светкавична бързина с ъпдейти, пък и хардуерната им архитектура е проектирана така, че практически всичко може да се промени със софтуерен ъпдейт.