IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електромобилите с нов рекорд в Норвегия

Техният дял на пазара през август достигна 72%

Норвежкият пазар на нови автомобили записа поредния си рекорд през август - дялът на изцяло електрифицираните превозни средства достигна 71,9%, съобщава InsideEVs. Ако към тях се прибавят и хибридите, които се зареждат от мрежата, които са 15,8%, се постига дял от 87,7%.


Tesla


Високият процент на електрификация се обяснява най-вече с политиката на местните власти. Собствениците на електромобили, например, са освободени от плащането на различни данъци и такси. Освен това, стандартът в Норвегия е сред най-високите в света, а жителите имат висока покупателна способност.

По данни InsideEVs, през август в скандинавската държава са продадени 16 427 нови автомобили, от които 14 110 са електромобили и хибриди PHEV. Така тези два типа задвижване са на път напълно да изхвърлят от пазара както машините с бензинови и дизелови двигатели, така и стандартните хибриди.

Най-продаваният модел в страната за миналия месец е Tesla Model Y (1309 бройки), следван от Ford Mustang Mach-E (907), Volkswagen ID.4 (861), Tesla Model 3 (774) и Volkswagen ID.3 (649).

Освен сериозните субсидии и преференции, които правят покупката на модел с двигател с вътрешно горене неизгодна, важна роля при покупката на електромобили играе и фактът, че цената на електрическата енергия в Норвегия е ниска (използваните възобновяеми източници на енергия имат дял от 98%).

Статистиката показва, че средната цена на електромобил през 2012 година в Европа е била 33 292 евро, като тя се е увеличила до 42 568 евро през 2020 година. Във Великобритания, например, цената на колите на ток за този период е скочила с 52%, а в Нидерландия с 52%. Норвегия обаче се отличава от останалите държави, като разликата между цената на електромобил и кола с двигател с вътрешно горене е едва 8500 евро.


0 от 500
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 2 години )
    В Норвегия средната работна заплата е 3400 евро а в БГ?
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До Жорката ( преди 2 години )
    Жорка, ти акъл не давай! Явно нямаш достатъчно. Норвегия е държавата с най-развита зарядна мрежа, не е проблем да пътуваш и хиляда и 2 хиляди километра на ден с електрическа кола! А сега и Тесла ще отваря нейните зарядни, които са мноооого в Норвегия. Също там е и най-голямата в Европа зарядна на Тесла с 43 колонки за зареждане! Та тях с 350 километра си тръгнал да ги плашиш!
  • #8
    2 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    6. Мамичката ти е латентна. Само лежи и я джаса, кой завари.
  • #7
    5 rate up comment 11 rate down comment
    Жоро ( преди 2 години )
    Нещо не излизат сметките с продадените ел.автомобили , 14000 и кусор бройки като само най продавания тесла Y 1300 , форд 900 , id4 800 , id3 700 , тесла модел 3 - 600 , та то няма и 5000 бройки , нещо ни фантазират , като са тръгнали да дават подробна информация да я дадат до край , пичове зор ще видят с тоя ток , да става за къси разтояния , ми кът го упъниш летно време за морвто от софия до бургас ще хвърли водите и като
  • #6
    11 rate up comment 8 rate down comment
    До предишните ( преди 2 години )
    Ей, какви балъци са тия норвежци, нали?Не могат един "нов внос" да си спретнат от Германия. Или още по-добре от Италия.Ауди А6,ТДИ 2.5л, 2000г за 6000 лева, мечтата на ***.
  • #5
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    латентния пак говори за вибратори, каква мъка
  • #4
    15 rate up comment 5 rate down comment
    И откога зелената ( преди 2 години )
    енергия е евтина!? Тук когото и да питаш от "енегийните експерти", всеки ще ти каже, че зелената енергия е скъпа енергия и че ВЕИ са далеч още от конвенционалните, било по КПД, било по цена. А в Норвегия енергията им е евтина именно защото е почти изцяло от ВЕИ! Пак сме на гъ.за на географията, икономиката, Европа, развитието и каквото си изберете още от престижните класации. И там ще си останем, по-скоро вече клоним към Третия свят отколкото към Европа....
  • #3
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Май много се ядоса господин *** хаха жегна се нещо.
  • #2
    6 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Изумяват ме подобни мало ум ни коментари, тея германци все ги фалирате клошовете без 5 лв. и все са лидери -технологични и по продажби. 16 хил. коли на месец се продават само в Германия в някой по-голям град, така че норвежкия пазар далеч не е определящ за никой. Та не ги мисли германците, а мисли за собственото си ска па но ежедневие и ниски доходи, които ти позволята да имаш досег само до дърто разкапало се ренде на газ и мечтите ти се свеждат максимум до нова неу дачия.
  • #1
    5 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ей сега почва големото сецане на немчугите ще им се сринат яко продажбите.