IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Норвегия приключва с конвенционалните автомобили до 6 месеца

След април 2022 година в страната ще се продават само електрифицирани модели

Норвегия е една от страните, които са си поставили за цел първи да забранят продажбата на автомобили с двигател с вътрешно горене. Замисляният от властите срок за това е 2025 година, но статистиката на продажбите показна, че това може да стане още по-рано - през април 2022 година, прогнозира Автомобилната федерация на Норвегия.


електромобили


В случая тя се позовава на данните от последните 4,5 години. Ако през периода януари-август 2017 година моделите с двигател с вътрешно горене (бензинов или дизелов) са заемали над 50% от пазара, то през първите 8 месеца на 2020 година техният дял е 21%. А за периода януари-август 2021 година техните продажби са едва 9,66%.

За първите 8 месеца на тази година в Топ 15 по продажби в страната са 14 електромобила и един хибрид. Най-успешният модел само с двигател с вътрешно горене е дизеловият Volkswagen Tiguan, който се нарежда едва на 38-о място.


електромобили


Изчисленията на експертите, подкрепени със съответната графика, показват, че ако този темп се запази, то продажбите на автомобили с двигател с вътрешно горене ще достигнат до нулата през април 2022 година. Като цяло, до момента над 90% от продажбите в Норвегия се падат на електромобили и хибриди.

По света, разбира се, ситуацията е различна, но и там се отчита тенденция за увеличаване на ръста на продажби не електрифицирани автомобили. По данни на компанията за анализи през първата половина на 2021 година в света са продадени 2,6 млн чисти електромобили и зареждащи се хибриди, което е със 160% от същия период на 2020 година.


електромобили


Прогнозата е, че за 2021 година електрифицираните автомобили ще достигат 5 млн от общо 71 млн продадени коли. По региони колите на ток (EV+PHEV) са разпределени така: Китай - 47%, Европа - 40%, САЩ - 10% и останалите пазари - 3%. При производителите Tesla заема 15% от пазара, концернът Volkswagen - 13%, китайският SGMW - 11, а по 6% държът групата BMW и концернът Stellantis (общо всички тези компании държат 51% от пазара).

0 от 500
  • #27
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    ч а в е
  • #26
    2 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Няма как всяко *** да има пущещ автомобил. Нито чист автомобил. Просто няма толкова място по пътищата.
  • #25
    9 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Това е бъдето. Браво. Стигс са ни тровили отровните таратайки с ауспух.
  • #24
    20 rate up comment 15 rate down comment
    До 19 ( преди 2 месеца )
    Някои ентусиасти се надяват на евтини електрички и безплатен ток за тях, а реалността е, че в светлото ел.бъдеще ще подсмърчат във влака/метрото/трамвая заедно с други такива и ще си мечтаят за тъмното минало с гадния индивидуален транспорт.
  • #23
    13 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Норвегия е малък пазар, но е лакмус, който целият свят следи.
  • #22
    8 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    На месец се продават по 8000 електрички. Това означава,че ще им трябват 25 години докато си заменят автопарка с електрички.
  • #21
    11 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Пълна лъжа.В Норвегия има 2,8 милиона автомобили. От тях само 330 хиляди са електрически. Около 12 процента от всички.
  • #20
    1 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    норвегия е люлката на цивилизацията
  • #19
    14 rate up comment 8 rate down comment
    Име ( преди 2 месеца )
    А тука гледам някои ентусиасти щяли да карат 50 години още коли с ДВГ. И от къде моля ще си ги купите/внесете? Сега се вижда че масовият потребител или отлага покупката или търси вариант втора ръка за още година две или три. След това старите коли с ДВГ ще станат достъпни за кратко време, когато всеки ще се отървава от тях, и после ще намалеят драстично. Та дори и в България никой да не му пука за екологията и здравето на хората, за шумовото замърсяване в градовете всичко ще е приключило.
  • #18
    15 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    В старите автомобили стават все по търсени и цените им започнаха да нарастват последните години. Някой модели коли от 80-те и 90-те години на миналия век вече се продават за невероятни суми. Следя търгове и обявите в цяла Европа и съм направо изумен. И не говорим за спортни екзотики или редки коли а най обикновени масовки които обаче са се доказали като супер надеждни или имат качества които днес ги няма на пазара при новите коли.