IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Американци създадоха батерии с рекордна плътност

Проектът е съвместна разработка на правителството и армията

Американската компания Lyten, базирана в Сан Хосе (Калифорния) представи литиево-серна батерия, която обещава три пъти по-голяма енергийна плътност от нормална литиево-йонна батерия. Фирмата, която е специализирана в изследване и разработка на нови материали, е разработила новия си продукт в партньорство с не кой да е, а правителството на САЩ, при това - в доста голяма секретност.


LytCell EV


Наречени LytCell EV, новите батерии са разработвани няколко години и са минали през редица тестове от американското министерство на отбраната, преди да бъде одобрен и представен финалния продукт. Високата енергийна плътност, която може да достигне 900 Wh/кг е постигната благодарение на графенова 3D архитектура, направена чрез технология, наречена "Lyten Sulfur Caging". За справка, средната енергийна плътност на традиционните акумулатори е 250 - 300 ватчаса на килограм.

Според създателите си, новият акумулатор може да се сравни с твъдотелните батерии. Технологията Sulfur Caging (в свободен превод "хващане на сярата в клетка") прави възможно поддържането на висока производителност и предотвратяване на бързото разпадане на батерията, което винаги е представлявало основната пречка за разпространението на литиево-серните батерии в автомобилния свят. Според тестове на Министерството на отбраната на САЩ LytCell EV лесно достига 1400 цикъла.


LytCell EV


Фундаментално за пробива на батериите на Lyten е създаването на Lyten 3D Graphene - триизмерен материал, който е разработван няколко години и който, благодарение на преподреждане на молекулите си има много добри физични и химични характеристики. Друг сериозен плюс на новите батерии е липсата на кислород в тях - така те ще са по-безопасни от литиево-йонните, където има някои метални окиси, и опасността от пожари е сведена до нула.

Според Lyten, основните предимства на новите литиево-серни батерии ще са няколко: ще направят цените на електромобилите по-ниски от тези на машини с ДВГ; ще могат да работят безпроблемно в температурен диапазон от -30 до +60 градуса; ще могат да се произвеждат в цилиндрична, призматична и други форми и няма да се налага използването на редки и ценни материали в тях.


LytCell EV


Производителят уверява още, че новите акумулатори ще се зареждат много по-бързо от литиево-йонните, като посочват време под 20 минути за 100% "пълнене". От Lyten заявяват готовност батериите им да намерят приложение в серийни електромобили през 2025 или 2026 година, като освен за леки коли, ще са подходящи за използване при товарни машини, в авиацията и т.н.

0 от 500
  • #20
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Андрешко :) ( преди 3 седмици )
    Поредните(стари) стартъп шмекери. Ще изкарат някой друг милион, после всичко у канала. Пуска се "новина" за некакво "революционно" творение, плаща се, за да излезе из сичкото теч и стартъп гуру-сайтове, кешира се, от заблудени инвеститори, а след 2-3 години пак. :) Добра ***-шаран схема. Работеща. Гледам с водородните технологиЙ яко са напреднали.Lyten Inc.Formerly Known AsLytOil
  • #19
    3 rate up comment 6 rate down comment
    До TSLA ( преди 3 седмици )
    А дали ЕС ще го има 2050 г.? Климатичната измама ще го ликвидира много по-рано. Цените на ел. енергията вече хвръкнаха с 300%. С колко ли ще хвръкнат догодина? И докога стадото ще търпи това?
  • #18
    3 rate up comment 11 rate down comment
    Вътю Т. Панчев ( преди 3 седмици )
    *** вече 40 години чекам да забранят двутактовите матори ...а токът е далеч по неефективен от бензина ...ми само в мрежата загубите са над 20% ...май Морган е знаел какво прави като отсвирил теслата ...и тогава са били пощурели по жиците ...а единственото ,,достойнство" на тези батедии пред оловните е времето за зареждане , всичко друго е овътряне ...а и оловните се рециклират без проблем
  • #17
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Аеее, оплетохме София с кабели.А пък няколко нидерландски компании са разработили евтини колелета, и не се знае кое лоби ще надделее.
  • #16
    3 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    само да питам а електрони откъде за тролейбусите и някай да отиде до енергото да поиска партида за зарядна станция от тези дс за порше тайкан и после да сподели каква цифра е за един приател питам
  • #15
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Колело ама друг път ( преди 3 седмици )
    Литий-натрий-титан са с 10 пъти капацитета от стандартен йон, йон-желязо са с 5 пъти по висок заряд. Тез са със 20 г назад, отново.
  • #14
    9 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    По принцип американците са големи лъжци та нека не приемаме всичко 1 към 1.
  • #13
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Танас ( преди 3 седмици )
    Ами чето вече си има литиево титаниеви БАТЕРИИ LTO продават се в алиекспрес,
  • #12
    15 rate up comment 4 rate down comment
    TSLA ( преди 3 седмици )
    #10 тук няколко мрънли си късат ризата под всяка статия за 3-фазни коли. Има си дизел форуми. Логика нулева. България не разполага с парите за излизане от ЕС, така че ако нямаме пряко попадение на метеорит, забраната влиза в сила 2035-та. Хората по правило избират новото. 21 век кой ще кара изкопаеми брички на сок от динозаври. И кой ще го купува - ЕС готви въглероден данък върху течните горива. Оскъпяване около 40%.
  • #11
    3 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    20 минути? То новата Kia EV6 се зареждаза 18 минути, ако съм честен за тези пари които им искат на електричките трябва да ми я зареждат в движение!