fallback

Нов проблем върна Volkswagen към дизелгейт

Софтуер за двигател може да донесе допълнителни неприятности на концерна

Программното оборудване, което Volkswagen Group използва за промяна на количествата от отделяните вредни емисии в зависимост от температура на околната среда и надморската височина, е незаконен и не оправдава функцията си защита на двигателя. Това съобщи един от съветниците на Висшия съд на ЕС - Анастасиос Рантос.

Причината за разкритието е ново дело, заведено срещу концерна от потребители в Австрия, като то засяга софтуера - така наречения „температурен прозорец“ , който управлява клапана и отговаря за рециркулацията на отделените газове. Този процес намалява нивата азотен окис (NOx), които могат да станат причина за появата на респираторни заболявания при хората.

В случая този софтуер отваря клапана при температури извън диапазона от 15 до 33 градуса по Целзий и на надморска височина от над 1000 метра, като по този начин увеличава нивата на NOx. Производителят твърди, че това е направено, за да се предпазва двигателя на автомобила, когато той работи при различни параметри.

Според мнението на Рантос, подобно обяснение не може да важи за Австрия и съседна Германия, където средните температури са под 15 градуса, а през по-голяма част от времето автомобилите се движат на височина над 1000 метра.

Съветникът е категоричен, че използването на такова устройство не може да бъде оправдано като защита на двигателя от повреда или авария. Неговата задача е да предпазва компоненти като като EGR клапана, EGR охладителя и дизеловия филтър за твърди частици, което е незаконно и този, който използва подобен софтуер, е виновен.

Всичко това означава, че VW Group може да понесе нови санкции за използване на забранено устройство. Засега Европейския съд все още не е започнал официално разследване срещу производителя, но в повечето случаи той следва становището на своите съветници. А Рантос е сред най-старшите от тях.

Снимка: Volkswagen

fallback
  • #16
    Petroff ( преди 2 години )
    Много си наивен.Карал съм доста коли и фв Груп си остават едни от най-добрите.Дизелгейт е атаката на САЩ срещу Европа. Естествено атакуват Германия и чрез най-големия и производител.
  • #15
    IM-A-мен_ДртУАЙТБой ( преди 2 години )
    И като им дръннат една нова хубава и тежка 3,5 милиардна ГЛОБИЧКА, да се надаме, че накрая ще се вразумят, колкото и да не щат. Проблемът обаче пада ОТНОВО върху горките потребители на ФаУ-Ве мижавите барачки, които пак ще требе да се бръкнат по- дълбоко в джобчето, за да бъдат в състояние да посрещнат НОВИТЕ им ХУБАВИ и ЯКО повишени ЦЕНИ за придобиването на тез леко грозновати моторни трошливи каручки.
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    Докато има дизели ще карам, а после ще карам каквото има. Хич не ми дреме за *** глупости за празни дупки и глобално затопляне, което си е циклично през няколко хиляди години. Дгд алчните еко та ли ба ни.
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    чета и не вярвам на ушите си въглеродния диоксид който е по тежък от атмосферния въздух е парников газ дайте някоя статия за спин и дали се разпространява от комари че съвсем изтреят в този сайт и за озоновата дупка между ушите ви или за това как да си направим водородно отопление в мазет на къщата която не е измазана и санирана събота е така че спестете си съветите от хора които в петък вечер се напиват с бира към хора които събота сутрин изтрезняват с бира
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    Какво очаквате от фашистен
  • #11
    Владислав ( преди 2 години )
    Те са увити в красиви целуфани от обещания "Ето сега можете да се насладите на своя електромобил навсякаде а не само в града".Не вярвам на такива ударни кампании,не вярвам,че всички ония петролни магнати са се събудили с още милиард евро в сметките и са си казали"Ей вече сме достатъчно богати,айде да помислим за природата".Не ,не вярвам на нищо от това и ме наречете параноичен,но човешката природа не такава и аз смятам,че има скрит друг мотив зад тази ударна кампания от 10г насам.
  • #10
    Владислав ( преди 2 години )
    Ами с мореплавателния транспорт? Железопътния такъв?А строителната техника?Много хора са на мнение,че е полезно да имаш електромобил,НО за втори такъв.Да в големия град до работа,училище, пазар,или детската градина е полезно,но непрекъснато ни пускат реклами и презентации на електромобили с 400км,600км,800км пробег.Тези кампании не са насочени към малки електромобили за големите градове в който е реално проблема.
  • #9
    Владислав ( преди 2 години )
    Истината е в големите разстояния.Което автоматично води до първите ми редове.Дори да караме дизели категория "Евро -1" ако са сравнително равно разпределение по територията на страната няма да има такъв проблем.Самия факт,че в летните месеци и отпускарски сезон уредите за измерване на мръсния въздух в София отчитат перфектни показатели е достатъчно доказателство.Но една мисъл не ми дава мира.Защо непрекъснато се говори само за леките автомобили?Какво правим с тежкотоварните такива?
  • #8
    Владислав ( преди 2 години )
    Съгласен съм с коментар 9.Какво доведе до масовата вътрешна емиграция на населението от малки или средни големи населени места към големите градове?Не смятам,че ел.колите са решението на проблема.Ще дам и личен пример,защо в Америка ги боли.....за вредните емисии?Защо там двигател с 2л обем се смята за косачка и всичко под 8 цилиндъра за малък семеен автомобил?Ще кажете,защото такъв им е принципа на мислене?Можеби ще споменете евтиното им гориво?Да,най-вероятно ще сте прави,но истината е в
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    10 - замърсяване ще има с ФПЧ - от накладки, гуми. Нали и в Щутгарт искаха забрана за коли, ама се кротнаха - защтото разбраха че няма да постигнат нищо съществено. Оптимизация на трафика, намаляване на задръствания, са малко от нещата които могат да се направят. Огрниченито на 30 - само задълбочава проблема, защото си ни 2 ни 3. Като съм и казал- въпроса е много по комплексен, колите са един вид, най-леснто - т.е не се лекува заболяването, а само симптомите.
fallback
Последни