Программното оборудване, което Volkswagen Group използва за промяна на количествата от отделяните вредни емисии в зависимост от температура на околната среда и надморската височина, е незаконен и не оправдава функцията си защита на двигателя. Това съобщи един от съветниците на Висшия съд на ЕС - Анастасиос Рантос.
Причината за разкритието е ново дело, заведено срещу концерна от потребители в Австрия, като то засяга софтуера - така наречения „температурен прозорец“ , който управлява клапана и отговаря за рециркулацията на отделените газове. Този процес намалява нивата азотен окис (NOx), които могат да станат причина за появата на респираторни заболявания при хората.
В случая този софтуер отваря клапана при температури извън диапазона от 15 до 33 градуса по Целзий и на надморска височина от над 1000 метра, като по този начин увеличава нивата на NOx. Производителят твърди, че това е направено, за да се предпазва двигателя на автомобила, когато той работи при различни параметри.
Според мнението на Рантос, подобно обяснение не може да важи за Австрия и съседна Германия, където средните температури са под 15 градуса, а през по-голяма част от времето автомобилите се движат на височина над 1000 метра.
Съветникът е категоричен, че използването на такова устройство не може да бъде оправдано като защита на двигателя от повреда или авария. Неговата задача е да предпазва компоненти като като EGR клапана, EGR охладителя и дизеловия филтър за твърди частици, което е незаконно и този, който използва подобен софтуер, е виновен.
Всичко това означава, че VW Group може да понесе нови санкции за използване на забранено устройство. Засега Европейския съд все още не е започнал официално разследване срещу производителя, но в повечето случаи той следва становището на своите съветници. А Рантос е сред най-старшите от тях.
Снимка: Volkswagen