fallback

Нов проблем върна Volkswagen към дизелгейт

Софтуер за двигател може да донесе допълнителни неприятности на концерна

Программното оборудване, което Volkswagen Group използва за промяна на количествата от отделяните вредни емисии в зависимост от температура на околната среда и надморската височина, е незаконен и не оправдава функцията си защита на двигателя. Това съобщи един от съветниците на Висшия съд на ЕС - Анастасиос Рантос.

Причината за разкритието е ново дело, заведено срещу концерна от потребители в Австрия, като то засяга софтуера - така наречения „температурен прозорец“ , който управлява клапана и отговаря за рециркулацията на отделените газове. Този процес намалява нивата азотен окис (NOx), които могат да станат причина за появата на респираторни заболявания при хората.

В случая този софтуер отваря клапана при температури извън диапазона от 15 до 33 градуса по Целзий и на надморска височина от над 1000 метра, като по този начин увеличава нивата на NOx. Производителят твърди, че това е направено, за да се предпазва двигателя на автомобила, когато той работи при различни параметри.

Според мнението на Рантос, подобно обяснение не може да важи за Австрия и съседна Германия, където средните температури са под 15 градуса, а през по-голяма част от времето автомобилите се движат на височина над 1000 метра.

Съветникът е категоричен, че използването на такова устройство не може да бъде оправдано като защита на двигателя от повреда или авария. Неговата задача е да предпазва компоненти като като EGR клапана, EGR охладителя и дизеловия филтър за твърди частици, което е незаконно и този, който използва подобен софтуер, е виновен.

Всичко това означава, че VW Group може да понесе нови санкции за използване на забранено устройство. Засега Европейския съд все още не е започнал официално разследване срещу производителя, но в повечето случаи той следва становището на своите съветници. А Рантос е сред най-старшите от тях.

Снимка: Volkswagen

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    6 - прблемите са много по комплексни, от един елктромобил. Урбанизациата е в основата и тука е въпрос на политика - защо всеки се натиска в града? София преди 25г нямаше проблем, независимо че зад Икарус-а беше черно, европейските големи градове също, а колите не бяха Евро ХНе може да очакваш населението да се натъпче като сардини и да не се получат проблеми. И да, ел. колите няма да го решат, но в момента се внушава.. за да се продава.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    До 1,те и там ще вземат да мамят,защото компания създадена с измамама си остава такава до край.Иначе си прав.
  • #4
    Обективно ( преди 2 години )
    Към предния ми коментар: Австрийците няма да порпуснат да нацепят VW в съда!
  • #3
    Обективно ( преди 2 години )
    на VW колкото и глоба да им наложат, все ще е малко! То бива шмекеруване и схеми ама това излиза извън всякакви граници.
  • #2
    @2 ( преди 2 години )
    Споко, дърти бандури нов внос (ама много качествени и премиум) бълващи смрад, шум и отрови ще има поне още 15 години. В страните от третия свят, в каквато е превърната България, никой не се интересува от екология и здраве. Е умираме най-рано и най-много в Европа, ама това не се дължи на замърсената и отровена среда. Вервайте ми!
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Едва ли. На всички им е явно че ел. коли не са решение, а замазване на положението. Този ЕУ парламент е към края си и затова сега "зелените" се напъват да пробутат нещо, защото следващия може да го гледат отвън. Мисля на много им писна от зелените глупости, заради които в момента се налага да плащат скъпо. И ако не е въпроса в плащането, то е че парите потъват някъде другаде.
fallback
Последни