Новата Tesla Model S Plaid е не само най-бързият автомобил на компанията, но и според някои най-бързата серийна кола изобщо. В средите на инфлуенсърите тя предизвика небивал възторг: Дъг ДеМуро я обяви за най-добрата кола в света, а актьорът Джейсън Камиса пожела късмет на Bugatti, Bentley и Rolls-Royce в опита да настигнат Tesla, защото "доста ще им трябва".
Как обаче изглежда електрическата хипермашина в очите на професионалните автомобилни журналисти? Уважаваното американско издание Edmunds направи детайлни тестове на автомобила (взет под наем, а не предоставен от фирмата) на собствената си тестова писта. Заключението, представено от Алистър Уийвър, никак не е ласкав за Tesla: тази кола е "Чисто прахосване на пари".
Кои са главните минуси на Plaid според Еdmunds (ГАЛЕРИЯ):
Още едно решение на Tesla, което може да възхити технологичните ентусиасти, но не е нито практично, нито особено бързо. За да превключите от директна на задна предавка, или на паркинг, трябва да плъзнете пръст по края на екрана на мултимедията. Какво обаче се случва, ако екранът забие, както нерядко се случва при Tesla? От компанията са предвиди резервни сензорни бутони за предавките, разположени под екрана. Според упътването те ще се активират, ако по някаква причина екранът не работи. Но в това няма особен смисъл - защо не са активни постоянно, за да осигуряват по-интуитивно и бързо превключване?
Още нещо: от компанията уверяват, че компютърът на автомобила е способен сам да се ориентира каква предавка се очаква от него и да я предложи. Но в теста Уийвър паркира срещу стената и после компютърът включва "директна".