IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Tesla Model S Plaid счупи рекорда на "Нюрбургринг"

Серийна версия на електрическия седан изпревари Porsche Taycan с 12 секунди (ВИДЕО)

Tesla за първи път започна да тества Model S Plaid преди две години и сега публикува официални времена на обиколка на нея. На снимка, споделена от шефа на компанията Илон Мъск в Twitter, са показани времена от 7:30.909 и 7:35.579 минути. Малко след това беше пуснато и видео от автомобила, поставил рекорда.


Tesla


Вероятно първото от тях е записано на по-късата конфигурация на пистата - 20.6 км, а второто на по-дългата - 20.832 км. Времето от 7:30.909 минути е нов рекорд за трасето при серийните електромобили. Досега най-доброто постижение беше на Porsche Taycan Turbo, което през 2019 година даде време от 7:43.3 секунди.

Има няколко седана с двигатели с вътрешно горене, които са записали по-добри постижения на Северната дъга. Сред тях са Mercedes-AMG GT 63 S със 7:23.009 минути и Jaguar XE SV Project 8 - 7:18.361 минути, като тези постижения са на по-късия вариант (20.6 км). През миналата година Porsche Panamera Turbo записа 7:29,81 минути на по-дългата конфигурация (20.8 км).



Двата най-бързи електромобила, които някога са преминали Северна дъга на "Нюрбургринг", са Volkswagen ID.R - 6: 05.336 минути (20.8 км) и NIO EP9 с 6:45.90 минути (20.8 км).

Според Илон Мъск, използваната за поставяне на рекорда Model S Plaid по нищо не се отличава от заводския модел. Той допълни, че скоро екипът на Tesla ще направи нов опит за рекорд, като ще използва автомобил с подобрени аеродинамика и спирачна система.

Снимка и видео: YouTube

0 от 500
  • #15
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тесла е и настоящето и бъдещето. Всички други ще ги сравняват с тях в бъдеще както стана с айфона. Сори за феновете на нокия.
  • #14
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Оня ( преди 1 месец )
    Трифазния що не ползваш гуглето , не е трудно ! ID 3 измина около 300 км , но със 110 км/ч , а със 130км/ч измина под 200 . Просто никой не е направил тест със максималната скорост ( при ID3 е 160км/ч ) , дали ще мине и 100 , а ? Та я кажи пак за ТеслЪтъ
  • #13
    2 rate up comment 1 rate down comment
    3-фазния ( преди 1 месец )
    Статия в Аутомедия: "Електромоторите на Jaguar се оказаха по-ефективни от V8" - 26.12.2019 - Type SVR, XE SV Project 8 въртят по 3 обиколки с един резервоар, I-Pace electric - ШЕСТ. Бхахах
  • #12
    2 rate up comment 1 rate down comment
    3-фазния ( преди 1 месец )
    Тозии...оня, ID.3 58 кВтч на автопилот 130 км/ч мина 278, колко викаш правел Mодел S със 100 кВтч? 600 ли беше?
  • #11
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Оня ( преди 1 месец )
    И теслЪтъ и другите миксери не могат да завъртят три обиколки на пълна мощност на тази писта. И не , че ще прегреят , а просто ще им свърши тока . На нормалния модел S с магистрална скорост ( 130 км/ч ) пробега му е под 300 км . Поне според норвежеца дето ги тества всички ел. коли предлагани в Европа
  • #10
    13 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не харесвам Мъск, но човекът е много добър мениджър - семейните му, немного добре сглобени СУВ, направо късат шортите на ламбо-та, ферари-та и прочее паренющинки...
  • #9
    2 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Това което виждаш написано на листа са две обиколки една след друга. Както виждаш втората обиколка е само пет секунди повече време от първата, което означава че ограничаването на мощността заради загряване е минимална и дори с втората обиколка бие времето на Порше тайкан, който обикновено на втората обиколка загрява и ограничава мощността.
  • #8
    16 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Колата е семейна четиривратка.Мислиш ли, че е създадена да върти много и бързи обиколки на Ринга? А че ще фалира, нещо спряха да дрънкат...
  • #7
    12 rate up comment 11 rate down comment
    Въпрос ( преди 1 месец )
    А колко такива бързи обиколки може да направи без да спира?
  • #6
    12 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ранди Пабст, като спечели Пайкс Пийк тази година, нямаше никакви проблеми със завоите, освен, разбира се, огромният и мигновен въртящ момент, с който трябва да се внимава. Напротив, беше много доволен от поведението на колата, която беше почти серийна - бяха сменили амортисьорите, баха сложили антикрило отзад и спортни гуми.