IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Tesla Model S Plaid счупи рекорда на "Нюрбургринг"

Серийна версия на електрическия седан изпревари Porsche Taycan с 12 секунди (ВИДЕО)

Tesla за първи път започна да тества Model S Plaid преди две години и сега публикува официални времена на обиколка на нея. На снимка, споделена от шефа на компанията Илон Мъск в Twitter, са показани времена от 7:30.909 и 7:35.579 минути. Малко след това беше пуснато и видео от автомобила, поставил рекорда.


Tesla


Вероятно първото от тях е записано на по-късата конфигурация на пистата - 20.6 км, а второто на по-дългата - 20.832 км. Времето от 7:30.909 минути е нов рекорд за трасето при серийните електромобили. Досега най-доброто постижение беше на Porsche Taycan Turbo, което през 2019 година даде време от 7:43.3 секунди.

Има няколко седана с двигатели с вътрешно горене, които са записали по-добри постижения на Северната дъга. Сред тях са Mercedes-AMG GT 63 S със 7:23.009 минути и Jaguar XE SV Project 8 - 7:18.361 минути, като тези постижения са на по-късия вариант (20.6 км). През миналата година Porsche Panamera Turbo записа 7:29,81 минути на по-дългата конфигурация (20.8 км).



Двата най-бързи електромобила, които някога са преминали Северна дъга на "Нюрбургринг", са Volkswagen ID.R - 6: 05.336 минути (20.8 км) и NIO EP9 с 6:45.90 минути (20.8 км).

Според Илон Мъск, използваната за поставяне на рекорда Model S Plaid по нищо не се отличава от заводския модел. Той допълни, че скоро екипът на Tesla ще направи нов опит за рекорд, като ще използва автомобил с подобрени аеродинамика и спирачна система.

Снимка и видео: YouTube

0 от 500
  • #5
    6 rate up comment 4 rate down comment
    голем праз ( преди 2 месеца )
    всичко зависи от задкормилното устройство
  • #4
    12 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Само снимка споделена от Мъск не означава много. Той не е като да не ръси често сензации, които се оказват силно извадени от контекст или отнасящи се за неопределено бъдеще, само за да раздвижи пазара на акциите. Иначе още първия модел S ако не му прегряваха батериите сигурно щеше да даде прилично време.
  • #3
    16 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Като за над 1000 коня кола е зле в завоите и е добра само за направо. Седан с четири врати - ВМW М5CS с коне наполовина, прави една секунда по-бързо време.
  • #2
    13 rate up comment 12 rate down comment
    Дааа ( преди 2 месеца )
    Значи Тесла е добра и в завоите, а не само на Драг.
  • #1
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    При серийните автомобили рекорда е на Порше 911 GT2 RS - 6,43,3 мин., а на теслата засега е само при серийните електрички. Иначе абсолютния рекорд на пистата ако не греше е пак на Порше, но със състезателен автомобил.