Автомобилите с турбо-двигатели и директно впръскване на бензин работят бързо и изразходват малко гориво. Понякога обаче разходите за поддръжка и ремонт на тези агрегати (както и пропилените нерви) са по-големи от спестените от използването им средства.
Причината за проблема е техният начин на работа. При турбо-моторите с директно впръскване бензинът под високо налягане (до 250 бара) се подава директно в цилиндъра. Високо налягане е необходимо не само за „избутване“ на горивото в цилиндъра за сгъстен въздух, но и за осигуряване на правилното количество.
Подаването на гориво е подобно на цикъла на дизеловия двигател и също като него позволява в някои режими да се намали сместа на съотношението между гориво и въздух от 1:14 до супер-икономично 1:40. Често обаче именно това се оказва проблем, твърдят експерти от ZR, които посочват най-сериозните недостатъци на турбомоторите.
Недостатъци на турбо-двигателите с директно впръскване (ГАЛЕРИЯ):
Двигателите с турбо-компресор и директно впръскване често са с малък обем, което спестява разходи при покупката им на старо. Проблемът обаче е, че обикновено те са внесени от чужбина, където шофьорите обичат дългите сервизни интервали. Така че автомобил, който е изминал повече от 100 хиляди км, може да е видял само 2-3 обслужвания за целия период. А за такъв мотор това си е „смъртна присъда" - той няма да оцелее дълго при новия си собственик.