IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Прогноза: Volkswagen ще изпревари Tesla до 2025 година

Планът на германците е да станат водещ производител на електромобили

В момента Tesla е водещият производител на електромобили в света, като дълги години успява да държи конкурентите си далеч назад. Индустрията обаче се променя непрекъснато, като все повече производители преминават към електрификация на моделите си и искат да свалят компанията на Илон Мъск от върха.


VW ID.3


Основният претендент за това е Volkswagen Group, който има огромен потенциал благодарение на многото си дъщерни марки. Генералният директор на концерна - Херберт Дийс, нееднократно е заявявал, че компанията му има намерение да отмъкне големия дял на Tesla на пазара на електромобили и да стане лидер в сегмента.

Досега се считаше, че това може да се случи след не по-малко от едно десетилетие. Дийс обаче е на мнение, че още през 2025 година Volkswagen може да стане най-големият производител на електромобили в света. Концернът планира до 2030 година да пусне на пазара 70 изцяло електрически превозни средства, като едновременно с това ще засили и присъствието си на един от основните пазари - този в САЩ.


VW ID.4


Според анализаторите от компанията LMC Automotive, германският концерн ще успее да настигне Tesla до 2025 година, но тази прогноза не е категорична, тъй като американската компания подготвя отварянето на два нови завода - един в Тексас (САЩ) и един край Берлин (Германия). Те трябва да заработят до края на годината и това може да наклони везните в полза на Tesla.

Положението обаче със сигурност ще се промени до края на десетилетието, тъй като VW Group разполага с далеч по-големи възможности - както за разработка, така и за производство на електромобили.

Снимки: Volkswagen.

0 от 500
  • #13
    4 rate up comment 1 rate down comment
    21 ( преди 2 месеца )
    Те сега не могат да се преборят с Тесла която няма производство в Европа, тръгнали да разправят за след 10 години.Който е най голям в Китай и САЩ той ще е. За сега това е Тесла.След 10 години ще е Джили или Грейт Уол.От немските компании единствено сигурно е бъдещето на иконата Мерцедес, там който и да е собственика ще върви нагоре.
  • #12
    3 rate up comment 4 rate down comment
    кон ( преди 2 месеца )
    Симпатизирам на Тесла за това което направиха и правят за ел. автомобили но да подценяваш такъв производител като VW и дори тойота, които може да не са сега на нивото на Тесла но разполагат с огромен потенциал да скъсят разликите между Тесла доста бързо. Нямали били платформи, нямали били батерии... имат специалисти и имат пари имат и производствени мощности, имат сервизни мрежи - това е огромен потенциал който според мен скоро ще реализират.
  • #11
    7 rate up comment 4 rate down comment
    кон ( преди 2 месеца )
    Да, VW са назад но все пак произвеждат масово и имат много фабрики и опит. Тесла са напред със задвижването и батериите но не бих си взел тяхна кола поради няколко причини - 1. Не могат да произвеждат качествено, 2- нямат сервизи в България. Аз не съм фен на нито една от 2те марки и искам кола, която да ми върши работа, а не да треперя, че трябва да ходя до Атина да я ремонтирам ако се счупи. Пожелавам успех на VW дано настигнат Тесла скоро.
  • #10
    14 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    ФВ първо да пуснат конглокентна платформа на тази на Тесла (планирана за 2024 г.) и тогава да се силят да ги свалят от върха. Сегашната им платформа за електромобили е 10 г. зад тази която Тесла използват в момента (от 2017 г.). То само с гол маркетинг от АутоБилд не става, трябва и акъл (то много фенове имат, ама повечето които пишат във форума пазаруват от Горубляне, и в шоурум на ФВ на са влизали).
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    VAYK ( преди 2 месеца )
    За съжаление който продава на по добри цени той ще отмъкне клиентите....и при старите двигатели беше така и при електрическите ще е .....
  • #8
    6 rate up comment 9 rate down comment
    Рено фен ( преди 2 месеца )
    ФВ е фирма пътник и без това съществува от 1933-та а Рено от 1895-та за какво говорим изобщо нацистката компания използвала робски труд отива в историята въпреки бутането от немската и американски държави.
  • #7
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До 4 ( преди 2 месеца )
    Никой нищо не копира, просто ЕС принуждава производителите да преминат към тази технология. Въпреки, че вече има доста предложения на пазара, както виждаш хората не са се юрнали да купуват ел.коли, да със сигурност се продават повече ел.коли от преди 1-2-3г. но дори да се продават 3 милиона годишно при 30 милиона продажби, процента е все още нисък. Дори изглежда така, сякаш Фолксваген натриса ел.колите си на клиентите а не че народа се избива да ги търси и купува. ВАГ просто нямат друг избор.
  • #6
    5 rate up comment 3 rate down comment
    До 4 ( преди 2 месеца )
    Там е проблемът, че в случая няма как да стане. Както виждаш цели заводи спират производство заради недостига на чип, който струва един долар, няма никакъв проблем с недостиг на материали, но няма кой да го произведе. Представяш ли си такъв проблем е недостигът на батерии? Първо няма достатъчно заводи за производство на батерии, но дори от Volkswagen да решат да си построят завод, няма да има достатъчно материали, защото ВЕЧЕ са резервирани за следващите десетина години от Tesla и китайците.
  • #5
    12 rate up comment 2 rate down comment
    смех ( преди 2 месеца )
    А кой им е казал че Тесла са единствените.
  • #4
    3 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Типично за ФВ през последните десетилетия. Виждат нещо ново, изчакват известно време, после го копират и обират печалбата с множество модели на различни марки, които ползват едни и същи бази и технологии.