Някои шофьори използват движението по инерция, за да пестят гориво по време на пътуване. Доста е спортно, доколко това помага при съвременните автомобили, но то може да бъде използвано за проверка на работата на някои основни системи. За целта е нужно преминаване на неутрална предавка и достатъчно движение по инерция, като това дава ценни сведения за техническото състояние.
От движението по инерция може да се определят настройките на шасито и на кормилното управление, степента на износване на лагерите на колелата, състоянието на трансмисията и ефективността на превозното средство като цяло.
За целта е нужно автомобилът да бъде пуснат по инерция до пълното си спиране. Без да получава допълнителна енергия, той се движи благодарение на своята кинетична енергия, докато силите на триене и съпротивлението на обкръжаващата колата среда не го спрат. За целта е нужно да се намери свободен и равен участък от пътя, където трафикът е слаб. Повърхността трябва да е равна - без изкачвания или спускания, а асфалтът да бъде сух.
Как и какво се проверява с движение по инерция (ГАЛЕРИЯ):
Най-неприятната причина за намаляване на изминатото раздстояние по инерция в случая е промяната в геометрията на каросерията заради инцидент. Шасито е прикрепено към носеща рамка, интегрирана в каросерията. Именно тя определя точността на местоположението на окачването. След тежки аварии референтните точки на носещата рамка се отклоняват от стандартните стойности, което води до нарушаване на местоположението на местата за свързване на двата основни компонента.
При нарушена геометрия колата често започва да се движи настрани, което уврежда гумите, а ефективността намалява. Връщането на такъв автомобил в оригиналното му състояние е много трудно и съответно доста скъпо начинание.