Някои шофьори използват движението по инерция, за да пестят гориво по време на пътуване. Доста е спортно, доколко това помага при съвременните автомобили, но то може да бъде използвано за проверка на работата на някои основни системи. За целта е нужно преминаване на неутрална предавка и достатъчно движение по инерция, като това дава ценни сведения за техническото състояние.
От движението по инерция може да се определят настройките на шасито и на кормилното управление, степента на износване на лагерите на колелата, състоянието на трансмисията и ефективността на превозното средство като цяло.
За целта е нужно автомобилът да бъде пуснат по инерция до пълното си спиране. Без да получава допълнителна енергия, той се движи благодарение на своята кинетична енергия, докато силите на триене и съпротивлението на обкръжаващата колата среда не го спрат. За целта е нужно да се намери свободен и равен участък от пътя, където трафикът е слаб. Повърхността трябва да е равна - без изкачвания или спускания, а асфалтът да бъде сух.
Как и какво се проверява с движение по инерция (ГАЛЕРИЯ):
Реглажът на колелата може да се отрази на степента на износване, на която издържат гумите. При повечето автомобили той има за цел да сведе до минимум износването и изхабяването и да осигури максимален комфорт на водача и пътниците. Правилното регулиране помага за удължаване на живота и подобряване на работните параметри на гумите и повишава икономията на гориво. То е важно също за маневреността и безопасността на шофиране, като ограничава проблемите с управлението и устойчивостта.
Причина за нарушаване на наклона на гумите и нуждата от реглаж, са чести удари по време на шофиране по лоши пътища или неправилно поставени части на окачването, например пружините на амортисьорите. Ако се износват външните страни на гумите, най-често причина е техният неправилен наклон, който трябва да бъде регулиран. Именно правилният ъгъл на наклона увеличава контакта на гумата с пътя и подобрява динамиката на автомобила.