IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Помните ли Peugeot 405? Все още е хитов модел на един пазар

В Иран позабравеният френски модел дори получи обновление

Peugeot 405 бе един от най-успешните седани на европейския пазар през 80-те и 90-те години на миналия век. Производството на френската машина започна през 1987 и приключи през 1997 година, но не навсякъде. Позабравеният по нашите ширини модел все още се лансира като чисто нова кола в Иран, където и търсенето му е доста голямо.


Peugeot 405


В азиатската държава, 405 се предлага на цена, еквивалентна на 7800 евро. Машината се асемблира от компанията Iran Khodro като наскоро дори получи известни обновления и по-специална серия. И да, на местния пазар се предлага точно така, както може би ще си го спомните отпреди десетилетия, когато бе хит и в Европа.

Иранското Peugeot 405 няма тъчскрийн екрани или модерни аксесоари, а само оборудване, познато от 90-те години на миналия век, обогатено с "луксозни екстри" като аудиосистема, електрически стъкла и климатик (естествено, не автоматичен). За задвижването може да се избере между атмосферни бензинови мотори с обем 1,5 или 1,8 литра. Скоростната кутия може да е 5-степенна механична или 4-степенен автоматик.


Peugeot 405


Иранската гама на Peugeot 405 се състои от две модификации - базова и по-спартанска, плюс прясно добавената Pars (от Paris - Париж), която има малко повече "екстри". В сравнение със стария европейски модел са налични малко по-различни брони и двутонален интериор. Всичко останало е като от машина на времето, която ни връща около 30 години назад.

405, обаче, не е единственото класическо Peugeot на света. Също в Иран може да си закупите и модела 206, на цена от около 5000 евро. И не говорим за 206+, който се продаваше успоредно с 207 преди години, а точно за първия модел, лансиран в Европа през далечната 1998 година.


Peugeot 405


Местният 206 се предлага с 1,4-литров мотор със 75 к.с. или 1,6-литров със 105. И тук става въпрос за атмосферни бензинови мотори. Единствената налична по шоурумовете модификация е хечбек с 5 врати.

Повече снимки на "иранското" Peugeot 405 може да видите в галерията:

0 от 500
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Не на новите боклуци ( преди 8 месеца )
    Иранците излезнаха умен народ , произвеждат качествени коли, които са супер надеждни. Докато в европа караме дачия 0.9 кубика на газ с возия на каруца иранците се наслаждават на качеството на колите от 90те . Браво Иран, направете и БМВ , Мерцедес , фолксваген от тези години и Опел Кадет с поцинковано купе и ще превъртите играта. Лично аз ще започна да внасям коли от иран за европейския пазар и ще се харчат като топъл хляб.
  • #19
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Ime ( преди 3 години )
    До #18Пет години цифром и словом съм живял и работил в И.Р. Иран и мога да ти кажа, че си много далече от истината!!!Личи си, че крачето ти не е стъпвало в древна Персия, а не ли пък да си се докосвал до иранското качество на автомобилната им индустрия!За тези 5 години, му навъртях на такова Пежо 405, малко над 90 хил. км. пробег!!!И това, което ме впечатли, в този АВТОМОБИЛ, е че нищо по него не тропна и не лопна, при изродското ми шофиране! Дурако-устойчив и Кретено-защитен Автомобил ...
  • #18
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Mi16 150коня
  • #17
    8 rate up comment 27 rate down comment
    До 17 ( преди 3 години )
    Ти с 20 годишната барака, колко сигурно се чувстваш и колко си екологичен. Като почнат такива палячовци да ми ръсят кухи мисли, ми идва да му махна кратуната, но си от татък клавиатурата, за съжаление.
  • #16
    6 rate up comment 32 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Коментарите показват колко посредствено, да не кажа мизерно, мислене има средностатистическия българин. Най-важното нещо е да е евтино. Системи за безопасност и екология нямат никакво значение. Вие никога няма да катастрофирате и дишате съвсем различен въздух. Излиза, че автомобилната индустрия не е трябвало да напредне и с милиметър.
  • #15
    26 rate up comment 0 rate down comment
    BENZIN ( преди 3 години )
    Да я дават в България, или някой Опел, здрав Опел, но само да не гние и ще избие рибата. На българина му трябва нещо такова, а не напудрени хибридчета с миксери по 1000 кубика, които едвам изкарват 5г. Поне докато се оправим да сме изтински европейци, а не само географски, макар че това не знам кога ще стане.
  • #14
    19 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    То щото дачията дето я продават в Европа не е на базата на клио от същите години
  • #13
    22 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    206 е мноо яка, не случайно се продаваше толкова много , че от фирмата се видяха в чудо, че хората предпочитат 206 пред 207, затова пуснаха 206+
  • #12
    28 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    206-та за 5000 евро я вземам без да се замислям.
  • #11
    23 rate up comment 0 rate down comment
    Ty ( преди 3 години )
    Удобна и комфортна кола беше. Вървеше много "мазно". Сигурно като се качиш в тези ирански модели и се връщаш в 90те. Ама само духом. Но пък цената е супер.