Френският производител Peugeot представи новия си ван e-Expert Hydrogen, който се задвижва със силов агрегат с водородни клетки. От компанията подчертават, че пробегът с едно зареждане на тази версия е над 400 км.
Всъщност, със старта на серийното производство на Peugeot e-Expert Hydrogen се отбелязва излизането на новия автомобилен гигант Stellantis на пазара на водородни ванове. Очаква се, съвсем скоро концернът да пусне още няколко такива модела, с които да се опита да завземе сериозна пазарна ниша.
Въпреки новия тип задвижване, водородният ван на Peugeot запазва обемът на товарното си отделения, както и товароподемността си. Следователно, по параметри той няма да се отличава от версията с двигател с вътрешно горене, както и от тази с електрическо задвижване и ще се предлага в два варианта - стандартен и удължен.
Обемът на товара, които може да носи моделът, е 6,1 куб. метра, а товароподемността е 1100 кг максимум. Водородният ван тегли до 1000 кг, което също го прави доста интересно предложение.
Системата от от водородни горивни елементи се състои основно от електрически двигател, развиващ 136 к.с. и 260 Нм. Друг ключов момент е литиево-йонният акумулатор с капацитет 10,5 кВт/ч. Има и три резервоара, в които се съхраняват 4,4 кг водород. Те се зареждат само за 3 минути. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 15 секунди, а максималната скорост е 130 км/ч.
Peugeot e-Expert Hydrogen първоначално ще се предлага във Франция и Германия от края на 2021 година. Серийното производство ще се осъществява в завода на марката във Валансиен, както и в Рюселхайм, където ще се сглобява идентичен модел на Opel.
Снимки: Peugeot