IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

ZF представи нова скоростна кутия

Трансмисията е за хибриди, като осигурява до 150 км пробег само на ток

Германският производител ZF представи четвъртото поколение на скоростната си кутия 8HP, която се фокусира върху производителността и ефективността на електрифицираните автомобили.


ZF 8HP


В компанията са напълно наясно, че бъдещето на индустрията е електрическо, но все още има да се извърви дълъг път до пълната независимост от изкопаемите горива. Затова и в ZF работят над „междинни решения", като този агрегат е именно такова.

Първото поколение на скоростната кутия 8HP дебютира през 2009 година, като това беше беше „проста“ осемстепенна трансмисия, проектирана да се комбинира с традиционните бензинови и дизелови двигатели. През години ZF я модернизира значително, като благодарение на своите хардуер и софтуер, 8HP се превръща в пълноценна електрифицирана скоростна кутия, проектирана да работи плъг-ин (зареждащи се) хибридни модели.

Германците вече използват нова, много по-компактна структура, в която всички компоненти, включително цялата силова електроника (както и електрическият мотор, разбира се), са поместени вътре в скоростната кутия. Това дава възможност за намаляване на размерите и съответно остава повече място за батерията. В същото време обаче теглото на трансмисията си остава същото, но техническите характеристики са подобрени значително.


ZF 8HP


Новата модулна 8HP може да работи при мощност от 24 до 160 кВт, като максималният въртящ момент достига до 450 Нм. Според оценките на компанията-производител, благодарение на нея пробегът на хибрида достига до 150 км, като това се дължи на възможността за поставяне на по-големи батерии, тъй като трансмисията е с компактни размери.

Системата работи при напрежение от 300 В, което е много близо до това на повечето електрически модели на пазара. Това помага на 8HP да гарантира нулеви вредни емисии при движение само с електромотора на автомобила, твърдят от ZF.

Производството на новата скоростна кутия вече е стартирало в завода на ZF в Саарбрюкен (Германия), а предстои то да бъде разширено, като кутията ще се прави още в Шанхай (Китай) и Грейт Корт (САЩ). От компанията-производител се похвалиха, че вече са получили две големи поръчки за новата трансмисия - от BMW и Stellantis.

Снимки: ZF

0 от 500