fallback

Кои са най-напредващите и най-изоставащите марки в Европа?

Ford Focus и VW Golf са моделите с най-намалял пазарен дял, друг VW обаче е шампион по ръст

Последните две години, белязани от влизането в сила на новите глоби за емисии и от хаотичните мерки срещу Covid-19, раместиха доста позициите на европейския автомобилен пазар. Компанията за анализи JATO Dynamics изчислява как точно са се променили продажбите и пазарните дялове на водещите производители, сравнявайки данните за първото полугодие на 2021 с тези от предкризисната 2019 година.        Volkswagen е автомобилната група с най-увеличен пазарен дял в Европа за последните две години. При марките обаче лидерът по този показател е съвсем друг, както ще видите от галерията

Ако се гледа подреждането по автомобилни групи, най-печеливш от последните две години е концернът Volkswagen. Пазарният дял на неговите марки се е увеличил от 24.3% през 2019 до 26.2% към 30 юни 2021 - тоест германците вече държат над една четвърт от пазара в Европа. Втората позиция е за новосъздадената група Stellantis, но нейният дял сега (21.4%) всъщност е по-нисък от сбора на дяловете на съставящите я FCA и PSA през 2019 (22.9%). Третото място е за Renault-Nissan, но със съществен спад на пазарния дял - от 14.3 на 11.3%.

При отделните марки обаче картината е доста по-пъстра. Всички те отчитат спадове в продажбите спрямо 2019, с три очебийни изключения - Toyota, която е без промяна, и Tesla и Porsche, при които регистрациите сега са доста повече. Кои обаче са компаниите с най-увеличен пазарен дял за тези две години? И онези, чиито дялове са се свили с най-сериозни темпове? Ето отговора, като трябва да вметнем, че заради разлики в методиката и обхващаните пазари статистиката на JATO често се разминава доста с тази на браншовата организация АСЕА.       Най-бързо растящите и спадащи марки в Европа (ГАЛЕРИЯ):

         В допълнение JATO откроява и кои отделни модели са претърпели най-голяма промяна в пазарните си дялове. Класацията логично обхваща само онези модели, които са били на пазара и през трите разглеждани години. Лидер по увеличен пазарен дял е Volkswagen T-Cross, пред Volvo XC40 и Tesla Model 3.                На другия полюс - сред моделите с най-голямо свиване на пазарния дял - има цели три модела на Ford, начело с лидера по този печален показател Focus. Доста е намалял и делът на Volkswagen Golf, подяден и от кросоувърите на марката, и от новата й електрическа гама.               Като цяло първото полугодие на 2021 е било по-добро за европейския пазар от това на 2020, но е по-слабо от всяко друго за последното десетилетие, и само през 2013 продажбите са се доближавали до сегашните.

 

fallback
  • #4
    До 1 ( преди 3 години )
    Пълна глупост ти е коментара в арабските страни Тойота е далеч зад Рено(Алжир и Мароко), Шевролет(в Египет) и Хюндай-Киа(Саудитска Арабия, Ирак и Сирия) единствено в малките петролни монархии първа е Тойота но от там хората в Европа са единици а и предполагам се продават повече доста по-големи модели от Ярис
  • #3
    До 3 ( преди 3 години )
    Така е, те във Фолксваген работят 10 милиона души :D психиатрията напредва, Фактически, възползвай се от достиженията й
  • #2
    Факт! ( преди 3 години )
    Нали се разбра вече че повече от половината продажби на ФВ са на работници от марката тоест да преведа на по-радбираем език за по-глуповатите че най-големият клиент на ФВ са самите служители на фирмата.Какви *** немски
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    И освен това за пръв път успяха да направят Ярис и Корола да не ти се гади от външния им вид :D
fallback
Последни