fallback

Кои са най-напредващите и най-изоставащите марки в Европа?

Ford Focus и VW Golf са моделите с най-намалял пазарен дял, друг VW обаче е шампион по ръст

Последните две години, белязани от влизането в сила на новите глоби за емисии и от хаотичните мерки срещу Covid-19, раместиха доста позициите на европейския автомобилен пазар. Компанията за анализи JATO Dynamics изчислява как точно са се променили продажбите и пазарните дялове на водещите производители, сравнявайки данните за първото полугодие на 2021 с тези от предкризисната 2019 година.        Volkswagen е автомобилната група с най-увеличен пазарен дял в Европа за последните две години. При марките обаче лидерът по този показател е съвсем друг, както ще видите от галерията

Ако се гледа подреждането по автомобилни групи, най-печеливш от последните две години е концернът Volkswagen. Пазарният дял на неговите марки се е увеличил от 24.3% през 2019 до 26.2% към 30 юни 2021 - тоест германците вече държат над една четвърт от пазара в Европа. Втората позиция е за новосъздадената група Stellantis, но нейният дял сега (21.4%) всъщност е по-нисък от сбора на дяловете на съставящите я FCA и PSA през 2019 (22.9%). Третото място е за Renault-Nissan, но със съществен спад на пазарния дял - от 14.3 на 11.3%.

При отделните марки обаче картината е доста по-пъстра. Всички те отчитат спадове в продажбите спрямо 2019, с три очебийни изключения - Toyota, която е без промяна, и Tesla и Porsche, при които регистрациите сега са доста повече. Кои обаче са компаниите с най-увеличен пазарен дял за тези две години? И онези, чиито дялове са се свили с най-сериозни темпове? Ето отговора, като трябва да вметнем, че заради разлики в методиката и обхващаните пазари статистиката на JATO често се разминава доста с тази на браншовата организация АСЕА.       Най-бързо растящите и спадащи марки в Европа (ГАЛЕРИЯ):

         В допълнение JATO откроява и кои отделни модели са претърпели най-голяма промяна в пазарните си дялове. Класацията логично обхваща само онези модели, които са били на пазара и през трите разглеждани години. Лидер по увеличен пазарен дял е Volkswagen T-Cross, пред Volvo XC40 и Tesla Model 3.                На другия полюс - сред моделите с най-голямо свиване на пазарния дял - има цели три модела на Ford, начело с лидера по този печален показател Focus. Доста е намалял и делът на Volkswagen Golf, подяден и от кросоувърите на марката, и от новата й електрическа гама.               Като цяло първото полугодие на 2021 е било по-добро за европейския пазар от това на 2020, но е по-слабо от всяко друго за последното десетилетие, и само през 2013 продажбите са се доближавали до сегашните.

 

fallback
  • #14
    Факт!-тически ... ( преди 3 години )
    който се е хванал с рено, добро НЕ е видял - видно и от тази статистика! Разбира се за увредения всичко е наопаки ...
  • #13
    анонимен ( преди 3 години )
    няколко страници назад има статия че дачия е превзела върхът по продажби а тук пише че има спад чувствам се дезеорентиран
  • #12
    do 10 ( преди 3 години )
    Пич, бягай бързо в САЩ, да се оттърве третия свят тук от такива умници като теб!!!
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    ес бил в третия свят? леле, какви умни комунисти имаме тук хаха
  • #10
    Факт! ( преди 3 години )
    На математически език се казва че частните клиенти още повече извън Германия на ФВ са пренебрежимо малко.
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    Не бих си купил нито една от тия бракми но както и да е... Нещото което прави впечатление е колко ниски са стандартите на европейците. Пълен мит е високият стандарт на Европа. Вижте какви коли си купуват хората в САЩ и Канада. Европа е много по близо до страните от третия свят отколкото до САЩ.
  • #8
    Факт! ( преди 3 години )
    А другата част от клиентите на ФВ са Дойче посте и някакви други такива структури
  • #7
    sas ( преди 3 години )
    Не виждам нищо сензационно в новината. Суперминитат и хечбеците намаляват като пазарен дял, защото са замемени от СУВ събратята и до някаква малка (за сега) степен от електричките. Точно пък за Фокус и Екоспорт съвсем нищо очудващо - Екоспорта беше модел за Бразилия, който се опитаха и тук да го продават, а Фокуса почти няма 4 цил мотори...
  • #6
    до първи коментар ( преди 3 години )
    карам японска кола, но не се считам за арабин. нещо не си много запознат изглежда.
  • #5
    ... do 1 ( преди 3 години )
    карал съм всякакви немски варели- голфове тройки цедки а6 а8 мл б клас а3 и тн абе доста и от 5 години не ща да чуя за друго освен за Тойота/ Лексус..здраво, надеждно, а за екстри и функции не искам да коментирам. вие си ремонтираите немчоците, а ако са нови си ги чакаите по 5-6 месеца по гаранция от сервиза
fallback
Последни