IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Volkswagen се отказва от механичните скорости

Следващите Passat и Tiguan ще са само с автоматични предавки

Германският производител Volkswagen започва подготовка за пълен отказ от предлагането на механични скоростни кутии на своите модели, съобщава Auto Motor und Sport.


Volkswagen


Планът на компанията за спиране на предлагането на модели с ръчни скорости на основните пазари - Европа, САЩ и Китай, ще започне през 2023 и ще завърши през 2030 година. Първите два модела, които няма да получат такива трансмисии, ще бъдат следващите поколение на Tiguan и Passat.

Към момента с механични предавки са 40% от автомобилите, произвеждани от Volkswagen. Съкращаването на гамата от модели с три педала ще позволи на компанията да икономиса средства от разработката на механични трансмисии, като в повечето случаи те ще бъдат заменени от преселективни "роботи" DSG. На някои пазара ще се предлагат и автоматици с хидротрансформатор.

Анализаторите от JATO твърдят, че към момента в Германия се предлагат 5838 спецификации на леки автомобили, като 1870 от тях (около 1/3) може да бъдат поръчани с ръчни предавки. Засега Volkswagen е сред най-верните привърженици на механичните скорости - 139 от общо 353 версии на коли на марката са с такива кутии.


Volkswagen


Трябва да се уточни, че в случая става дума само за леки автомобили. Лекотоварните модели, минивановете и микробусите на Volkswagen ще запазят механичните скорости и след 2030 година.

Отказът от ръчни скорости вече вече е нещо често срещано в световната автомобилна индустрия. През 2020 година от тези кутии се отказа Mercedes-Benz, а догодина примерът му ще последва Aston Martin. Италианските компании Ferrari и Lamborghini не предлагат варианти с два педала вече близо десетилетие.

Снимки: Volkswagen

0 от 500
  • #26
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Така е ( преди 2 месеца )
    Това е, те всички се отказват от ръчните скоростни кутии! Причините са много: еко нормите-така по-лесно се постига по-нисък разход и по-ниски емисии(ЕКУ контрол и на скоростите, не само на двигателя), а и това се търси все повече,хората обичат удобството на автомата,няма какво да се лъжем.Има и един чисто печалбарски мотив-автомата трудно се ремонтира в гаража,иска си фирмен сервиз,там цакат пачки!
  • #25
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    500-600лева смяна на масло сгънеш ли кутията цената започва от 4000лв+ ремонта . Главно колите в България са 10.. 15 ..год.И са долу горе по 10хиляди не е много рентабилно
  • #24
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ти, бате, не знам какво си милсех 1, ама по-неграмотно драскане от твоето не съм виждал. "Виските" ти писаници са пълен булшит. Кълна ти се...
  • #23
    2 rate up comment 1 rate down comment
    sal ( преди 3 месеца )
    Милсех 1е съм претръпнал от неграмотно драскане бо БГ онлайне медиите ама, не се сдържах. Автора постоянно използва механияна и ръчна скоротна кутия като че ли са сининими - не са, виски скоростни са механични, но само чатс от тях са ръчни.Също така се говори как Немците спират коилите с 3 пeдала, а Италианците са спрели и с 2 пeдала вече... Предполагам последното става дума за газ и съединител, ама като се ползва терминолигия в една статия - придържайте се към едно и също...
  • #22
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Toyoshi ( преди 3 месеца )
    Така е ръчната е удоволствие да караш на 300+ коня на писта. Иначе я вземи корсичката и дърпай 20км задръстване с 5кмч да видиме какъв кеф е. Света се развива пичове. Ако не искате нещо модерно е москвича на деда ви у хамбара. Той е за истински мъже. Какво? Паркинг сензори, камери, автоматици, синхронизтор за 1ва скорост!? Ааа какви са тия екстри за.... Колата за истински мъже - москвичо на деда ви! За 15лв цената предница сменяваш!
  • #21
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Chicho_Ficho ( преди 3 месеца )
    До 20, чичи, това, че ти не можеш да караш ръчка си е някакъв личен дерт, защо храниш тия дето могат?
  • #20
    7 rate up comment 15 rate down comment
    Ohoboho ( преди 3 месеца )
    ръчните скорости са за неандердалци - много правилно решение, градската кола - само хавтоматик!!! писнало ми е от шебеци, които с цел да не натисне спирачка, да не си убие скоростта, и най- вече недай си боже да не превключи на по-ниска предавка и ще те отнесе на пешеходна пътека....
  • #19
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    17, ти на някакъв друг, освен на японски автоматик качвал ли си се? Защото си описал японски, а не европейски, корейски или американски автоматик.
  • #18
    8 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Разбира се, че помпа-дюза беше иновативна - беше най-доброто в продължение на няколко години. После излезе по-евтина, по-проста и по-надеждна технология и логично замести старата. Това е нормалният ход на технологиите. Но ти това няма как да го знаеш, защото Тойотка нови, собствени технологии никога не е разработвала, а в момента 90% от продажбите и са 20-годиншни технологии.
  • #17
    11 rate up comment 13 rate down comment
    Никола Панайотов ( преди 3 месеца )
    Ще направят грешка много хора искат да сменят скоростите по своя преценка а е и въпрос на удоволствие при шофиране ,автоматиците дават много дефекти,КПД то им е лошо и от там по голям разход ,при буксуване са неефективни и автомобила не може да се пали с дърпане, и някой от тях не позволяват двигателя да се ползва като спирачка .