IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen се отказва от механичните скорости

Следващите Passat и Tiguan ще са само с автоматични предавки

Германският производител Volkswagen започва подготовка за пълен отказ от предлагането на механични скоростни кутии на своите модели, съобщава Auto Motor und Sport.


Volkswagen


Планът на компанията за спиране на предлагането на модели с ръчни скорости на основните пазари - Европа, САЩ и Китай, ще започне през 2023 и ще завърши през 2030 година. Първите два модела, които няма да получат такива трансмисии, ще бъдат следващите поколение на Tiguan и Passat.

Към момента с механични предавки са 40% от автомобилите, произвеждани от Volkswagen. Съкращаването на гамата от модели с три педала ще позволи на компанията да икономиса средства от разработката на механични трансмисии, като в повечето случаи те ще бъдат заменени от преселективни "роботи" DSG. На някои пазара ще се предлагат и автоматици с хидротрансформатор.

Анализаторите от JATO твърдят, че към момента в Германия се предлагат 5838 спецификации на леки автомобили, като 1870 от тях (около 1/3) може да бъдат поръчани с ръчни предавки. Засега Volkswagen е сред най-верните привърженици на механичните скорости - 139 от общо 353 версии на коли на марката са с такива кутии.


Volkswagen


Трябва да се уточни, че в случая става дума само за леки автомобили. Лекотоварните модели, минивановете и микробусите на Volkswagen ще запазят механичните скорости и след 2030 година.

Отказът от ръчни скорости вече вече е нещо често срещано в световната автомобилна индустрия. През 2020 година от тези кутии се отказа Mercedes-Benz, а догодина примерът му ще последва Aston Martin. Италианските компании Ferrari и Lamborghini не предлагат варианти с два педала вече близо десетилетие.

Снимки: Volkswagen

0 от 500
  • #15
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Chcicho_Ficho ( преди 8 месеца )
    До 12, май нещо не си дочел докрай аз вече имам и кола с автомат и пак изпитвам ОГРОМНО удоволствие да шофирам ръчката.
  • #14
    8 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    С помпа-дюза ВАГ се опитаха да направят нещо ново , рискуваха, не се получи това е! Кое ти е смешно? Че Тойота направи един хибрид като видя опита на Ауди с модела Audi 100 Avant Duo, а по-късно Audi A4 Duo III Hybrid който заради високата си цена се продаде в 100 бройки и Ауди се отказаха а те направиха бюджетен хибрид, който обаче се оказа направен с крадени патенти на инжинери, които я спукаха от дела и Тойота трябваше да им плаща здраво. Смешно ли е още? А ел.коли кога? Не чувам смях.
  • #13
    5 rate up comment 12 rate down comment
    Няма лошо ( преди 8 месеца )
    Точно пък тия ще е най-добре да се откажат от производството на автомобили въобще! Силата им е във вурстове те, но и там вече ги спряха!
  • #12
    9 rate up comment 7 rate down comment
    До 11 ( преди 8 месеца )
    7г.карах коли с ръчни предавки имам над 200К км. навъртяни с ръчка и да ти кажа още на жигулката едно време,при сваляне на предавка давах междинна газ, за да изравнявам оборотите.През 2004г. за първи път си купих кола с автоматик, повече никога не си купих кола с ръчни. Скоро и ти ще минеш на автомат и ще разбереш какви глупости си писал. Автоматика ти предлага и ръчна смяна, но 99,99% от хората си карат в автоматичен режим, защото на никой не му се сменя ръчно, когато може автоматично.
  • #11
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Chicho_Ficho ( преди 8 месеца )
    Номер 6, няма как да изпиташ удоволствието от това да уцелиш оборотите при превключване на ръчката с автоматик, а това колко бързо превключвало и тинтири минтири няма ниакакво значени освен ако не си на писта. Преди да се заядеш да знаеш, че не отричам автоматика имам и кола с автомат и с ръчка и въпреки това няма ниакво сравнение между двете като кеф.
  • #10
    3 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Ако не си разбрал помпа-дюза бе иновативно за времето си, но се оказа неуспешен опит. Това да не ти е смотана Тойота, която не е вложила 2 долара в нова технология и още няма електрическа кола, чака да види другите какво ще направят и ще си избере кой да изкопира. Някой компании дават милиарди, за да измислят нещо, други гледат къде-какво да откраднат, от този дизайн от оня технологии и така. Това е разликата между Европейско-Американската индустрия и Азиатската.
  • #9
    4 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Предлагам на тези, на които им липсва механичната кутия, да им върнем и ръчния смукач и да им махнем режимите на чистачките. Колата е превозно средство, не средство за избиване на комплекси. Като навъртите половин-един милион километъра, може би ще ви дойде ума в главата.
  • #8
    10 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Щом и най-изостаналата компания спира механичните кутии, значи е необратимо. В началото на 90-те ФВ все още продаваха коли с карбуратори и с 4 скорости. А помпа-дюзата я пробутваха когато цяла Европа беше минала на комън рейл.
  • #7
    17 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    И дистанционното на телевизора е за жени, къде, къде по-мъжко е да станеш и да превключиш канала на ръка директно от телевизора, вместо като жена да лежиш, да си почиваш и да сменяш каналите от дистанционното излегнат на леглото.
  • #6
    13 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Ха ха, много ми е смешно като чета коментари, как автоматика бил за жени, парктроника за жени, камерите за жени и т.н. Но който кара автоматик, знае че това са пълни глупости, автоматика е за удоволствие и сменя много по-бързо предавките ако искаш да караш спортно, но ако все пак ти се появи ненормално желание да махаш като луд с дясната ръка напред-назад, имаш и такъв режим, само че отново сменяш по-бързо предавките, ако пък ти хрумне да сменяш предавки като пилот от Ф1 имаш и планки на волана