Една от най-старите компании в автомобилния свят е в процес на трансформация, граничещ с революция - или Renaultlution, както я нарича новият шеф Лука де Мео. На 31 август групата Renault ще представи пред журналисти два от най-ключовите си модели за близкото бъдеще - наследника на Megane и изцяло нова Dacia. Само времето ще покаже дали те и останалите подготвяни новости ще успеят да изпълнят амбициозните цели на Де Мео. Но поводът е удобен да си припомним историята на една от най-популярните европейски марки - включително и някои недотам познати моменти от нея.
25 факта за Renault, които малцина знаят (ГАЛЕРИЯ):
Първият болид с турбо във Формула 1
Renault RS01 от 1977 бе първият болид с турбо в историята на Formula 1. По онова време всички останали отбори ползваха тежки трилитрови мотори с атмосферно пълнене. Французите решиха да използват една вратичка, която позволяваше принудителното пълнене, но при обем не повече от 1.5 литра. Много бързо всичките им конкуренти последваха примера им. Но междувременно първото RS01 бе толкова ненадеждно, че всички започнаха да го наричат "жълтия чайник".
Renault RS01 от 1977 бе първият болид с турбо в историята на Formula 1. По онова време всички останали отбори ползваха тежки трилитрови мотори с атмосферно пълнене. Французите решиха да използват една вратичка, която позволяваше принудителното пълнене, но при обем не повече от 1.5 литра. Много бързо всичките им конкуренти последваха примера им. Но междувременно първото RS01 бе толкова ненадеждно, че всички започнаха да го наричат "жълтия чайник".